printlogo


به پیشنهاد شهردار کرمان اجرایی می‌شود؛
خط انتقال آب خام از آزادی تا مشتاق
خط انتقال آب خام از آزادی تا مشتاق
کد خبر: 4350
در نشستی با حضور شهردار کرمان و برخی مدیران شهری، ابعاد مختلف انتقال خط لوله آب خام از میدان «آزادی» به میدان «شهدا»(مشتاق) مورد بررسی قرار گرفت.
شهردار کرمان در این جلسه از  اجرای طرح خط انتقال آب خام از میدان «آزادی» به میدان «شهدا» خبر داد.
سعید شعرباف، حذف آبیاری تانکری به‌صورت کامل را ازجمله اهداف این طرح دانست و افزود: آبیاری تانکری روش سنتی آبیاری فضای سبز است که به‌دلیل هزینه‌بربودن لازم است از سیستم حذف شود.
وی با بیان اینکه یکی از معضلات شهرداری‌ها در این روزها، تأمین آب مورد نیاز فضای سبز است، ادامه داد: متأسفانه از چندسال پیش تاکنون، با بحران تأمین آب روبه‌رو هستیم؛ از این‌رو یکی از اقدامات اجراشده در فضا‌های سبز، تغییر الگوی آبیاری از غرق‌آبی به قطره‌ای و اجرای شبکه آب خام و حذف آبیاری به‌وسیلۀ تانکر است.
شهردار کرمان همچنین بر لزوم انجام اقدامات جاری در مناطق پنج‌گانه تأکید کرد و گفت: برای بعضی از اقدامات لازم است ردیف بودجه اختصاص یابد.
شعرباف ادامه داد: در شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه، شهردار این اختیار را دارد تا با تعیین  اولویت‌ها، پروژه‌ها را پیش ببرد؛ بنابراین، متناسب با آن نیز بودجه تخصیص داده می‌شود.
وی افزود: مناطق معطل ردیف بودجه نباشند و کارهای مدنظر خود را انجام دهند.
در ادامه، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر درخصوص اقدامات فنی و عمرانی در شهر، بر مشخص کردن متراژ و محل و نوع پروژه تأکید دارد، گفت: شهرداران مناطق برای اجرای خط لوله انتقال آب خام، برنامۀ زمان‌بندی ارایه دهند تا براساس آن هماهنگی‌های لازم برای اجرای طرح  انجام شود.
مهدی نیکویی افزود:  تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این خطوط خریداری شده و به‌زودی مجوز لازم برای اجرا گرفته می‌شود.
در ادامه، معاون سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: طرح فعلی خط انتقال آب خام، خط لوله انتقال آب «فرودگاه» را به خط میدان «شهدا» وصل می‌کند.
یدالله علیزاده، با اشاره به اینکه اجرای خط انتقال آب خام، ۱۳ چاه مسیری را به‌هم وصل می‌کند، ادامه داد: خطوط انتقال آب خام، مسیر میدان «شهدا» به «فرودگاه» و بالعکس را پوشش می‌دهد و با این شرایط همۀ خطوط به هم متصل می‌شود.
وی افزود: این طرح پیش از این باید اجرا می‌شد، اما به‌دلیل زیاد بودن قُطر آسفالت در مسیر خیابان «شهید بهشتی» و «شریعتی»، به تأخیر افتاد.
علیزاده تأکید کرد: با اجرای این طرح، نه‌تنها دورۀ آبیاری تانکری کاهش می‌یابد؛ بلکه با انجام لوله‌گذاری، آبیاری تحت‌فشار نیز گسترش یافته و مورد حمایت قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است؛ در این جلسه درخصوص تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح انتقال آب خام از محل ردیف جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت‌وگو شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4350