printlogo


رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خبر داد
افتتاح ۱۰۱ طرح هفته جهاد کشاورزی در کرمان
افتتاح ۱۰۱ طرح هفته جهاد کشاورزی در کرمان
کد خبر: 4351
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی گفت: ۱۰۱ طرح کشاورزی، دامپروی، آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی طی این هفته در این استان افتتاح می شود که با ۲ هزار ۳۸۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری یک هزار و ۱۳۰ شغل ایجاد می‌کند.
علی خیراندیش در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری ۲۱ تا ۲۷ خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی افزود: یکی از ماموریت های مهم و اصلی جهادکشاورزی حفظ امنیت غذایی در تولیدات دامی و گیاهی است که در این راستا طرح های زیادی افتتاح می شود و ۷۲ طرح از طرح های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی استان کرمان شامل طرح های آب و خاک، ۱۴ طرح دامپروری، ۹ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۶ پروژه تولیدات گیاهی است.
وی تصریح کرد: طرح های آب و خاک با اعتباری بیش از ۷۰۷ میلیارد ریال که بیش از ۴۳۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است شامل ۴۶ طرح اجرای سیستم های نوین آبیاری، ۲ باب استخر ذخیره، ۱۴ طرح انتقال آب، مرمت ۹ رشته قنات و تکمیل یک سد خاکی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان ادامه داد: ۲ هزار و ۶۲ هکتار از اراضی و باغ های این استان با اعتباری بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال به سیستم نوین آبیاری مجهز شده که حدود ۳۲۱ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و این طرح در ۴۶ باغ و مزرعه استان اجرا شده است.
وی گفت: ۲ باب استخر ذخیره آب کشاورزی با ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار دولتی، ۱۴ طرح کانال انتقال آب به طول بیش از ۱۱ کیلومتر با اعتبار دولتی بیش از ۳۸ میلیارد ریال و ۲۷ طرح اصلاح و لایروبی قنوات کرمان به طول بیش از سه کیلومتر و اعتبار دولتی حدود ۱۵ میلیارد ریال و تکمیل سدخاکی با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال از جمله طرح های قابل افتتاح آب و خاک طی هفته جهاد کشاورزی در این استان است.
وی تصریح کرد: ۱۴ پروژه دامپروری با هزینه کرد بیش از ۲۳۶ میلیارد ریال و با ایجاد ۵۸ شغل، شامل ۲ طرح مربوط به پرورش گاو شیری با افزایش ظرفیت ۱۲۰ راس، چهار طرح پرواربندی گوسفند با ظرفیت هزار و ۶۰۰ راس، چهار طرح پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه، ۲ واحد پرورش ماهی ۱۲هزار قطعه ای و یک واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۵۵۰ قطعه نیز در استان کرمان به بهره برداری می رسد.
وی ابراز داشت: ۹ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل پنج واحد صنعتی سردخانه و بسته بندی با ظرفیت نگهداری سالانه پنج هزار و ۶۸۰ تن خرما و دیگر محصولات کشاورزی، یک کارخانه خوراک آبزیان ۲۰۰ تنی، یک واحد تولید و بسته بندی گیاهان دارویی هفت تنی و یک طرح فرآوری پسته ۳۵۰ تنی با بیش از هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال اعتبار که ۴۴ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی است طی هفته جهاد کشاورزی در کرمان افتتاح و با افتتاح این طرح ها ۱۵۴ شغل ایجاد می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۶ گلخانه شامل چهار گلخانه سبزی و صیفی در سطح بیش از ۱۴ هزار مترمربع و ۲ گلخانه هیدروپونیک در سطح ۶ هزار مترمربع با هزینه کرد ۲۲۰ میلیارد ریال در این استان اجرا و سبب اشتغالزایی ۲۶ نفر می شود.
وی با اشاره به خشکسالی های پیاپی و کم بودن نزولات جوی طی سال جاری در کرمان تصریح کرد: با وجود کمبود بارش ها از اول سال جاری تاکنون ۱۳۰ هزار تن گندم در این استان برداشت شده که رقم قابل قبولی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار هکتار باغ در شمال این استان اظهار داشت: سالانه ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی در این منطقه تولید می شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی موجود در کرمان ۶۵ تا ۷۰ درصد گوشت سفید مورد نیاز این استان را تامین می‌ کنند ادامه داد: با وجود محدودیت‌ و مشکلات موجود در بخش تولید گوشت سفید تغییر چندانی در بخش نهاده هایی که در اختیار مرغداران قرار می گرفته ایجاد نشده است.
وی گفت: جهادکشاورزی در بخش واردات و توزیع نهاده های دامی به کشور با مشکلات مواجه است که در این بخش نیز سعی شده مشکلات به نحوی مدیریت شود و نهاده ‌های دامی در اختیار دامداران قرار گیرد تا تولید آنها کاهش پیدا نکند.
هفته جهاد کشاورزی با شعار "کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی"،  از روز شنبه بیست و یکم خرداد آغاز می شود و در روز جمعه بیست و هفتم خردادماه همزمان با "روز جهاد کشاورزی" پایان می‌یابد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4351