printlogo


در بازدید استاندار کرمان بررسی شد؛
ظرفیت‌های توسعه در شهرک صنعتی سدید
ظرفیت‌های توسعه در شهرک صنعتی سدید
کد خبر: 4381
استاندار کرمان به همراه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، مدیران کل جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، محیط زیست و جمعی از مدیران استان از شهرک صنعتی سدید بازدید کرد و مشکلات و موانع پیش روی توسعه این مجموعه را مورد بررسی قرار داد.
شهرک صنعتی سدید واقع در ابتدای جاده «کرمان - زرند» در سال ۹۴ جواز تاسیس خود را دریافت کرده و سال ۹۷ پروانه بهره‌برداری گرفته است.
این شهرک غیردولتی که با هدف تولید، اشتغالزایی جوانان و رونق اقتصادی با سه نفر نیرو و سرمایه ۱۰ میلیون تومان شکل گرفت، در حال حاضر با فعالیت حدود ۴۵ واحد تولیدی، ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد.
اکنون بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرک صنعتی سدید در شرکت‌هایی چون تولید فرآورده‌های کنجد، تولید کره پسته، بسته‌بندی آرد، تولید کلیدهای فشار متوسط، دستگاه اندازه‌گیری دقیق و ... مشغول به کار هستند و حدود ۶۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم از این واحدها کسب روزی می‌کنند.
با اهمیت ورود فناوری به عرصه تولید، هیات مدیره شهرک صنعتی سدید به دنبال اضافه کردن شهرک فناوری ۹ هکتاری به مجموع ۳۰ هکتار وسعت این شهرک هستند که با حضور محمدمهدی استاندار کرمان، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان و مدیران راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، بنیاد مسکن، صمت و غیره مشکلات پیش روی این مسئله بررسی گردید.
استاندار کرمان در جریان این بازدید با تاکید به مدیران اجرایی برای رفع موانع پیش روی این شهرک غیردولتی گفت: حضور شخص مدیران در واحدهای تولیدی و آشنایی با واقعیت‌ها به تسریع در صدور مجوزها و رفع موانع کمک می‌کند.
فداکار با اشاره به اهمیت دانش‌بنیان‌ها و نامگذاری عنوان سال به " تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" بر رفع مشکل برای توسعه حوزه دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فناوری جهت استقرار و ورود به عرصه تولید تاکید کرد.
شایان ذکر است، شهرک صنعتی غیردولتی سدید به منظور ایجاد اشتغال پایدار و راه‌اندازی کسب و کار، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و به همت نیروهای مردمی جوان مسجدی شکل گرفته و محلی برای فعالیت و اشتغال ده‌ها جوان فعال و خلاق کرمانی است.
این شهرک در سال 98 به عنوان واحد نمونه استانی انتخاب و معرفی شده است.

 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4381