printlogo


حسن‌پور در دیدار با سفیر عمان مطرح کرد
حل مشکلات صدور ویزا برای تجار و سرمایه‌گذاران
حل مشکلات صدور ویزا برای تجار و سرمایه‌گذاران
کد خبر: 4403
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلاتی که در مسیر صدور ویزا برای تجار و سرمایه‌گذاران ایران و عمان وجود دارد، گفت: این موضوع باید با رایزنی‌ بین مسئولان دو کشور حل و فصل شود تا بتوان از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری موجود به نحو احسن استفاده کرد...
شهباز حسن پور، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.
حسن پور در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به سابقه روابط تاریخی دو کشور، سیاست های عمان را در حوزه های منطقه ای و بین المللی مثبت و سازنده خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت جدید از گسترش همکاری ها در زمینه های سیاسی و اقتصادی حمایت می کند و امیدواریم با شناسایی ظرفیت ها شاهد تقویت هر چه بیشتر روابط بین دو کشور باشیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی همواره از ارتقای همکاری ها و مناسبات ایران با کشورهای منطقه به ویژه کشور عمان استقبال کرده و بر تقویت و تحکیم مراودات دوستانه فیمابین تاکید دارد.
وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان کرمان خواستار سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی بازرگانان ایرانی و عمانی شد و بر رفع موانع احتمالی در این مسیر از جمله موانع بانکی و تسهیل تردد تجار تاکید داشت.
حسن پور بیگلری همچنین در این دیدار با تاکید بر راه‌اندازی خط پروازی مستقیم بین کرمان- مسقط، افزود: مشکلاتی در مسیر صدور ویزا برای تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور وجود دارد که باید با رایزنی‌ بین مسئولان دو کشور حل و فصل شود تا بتوان از ظرفیت‌هایی که در این حوزه بین دو کشور وجود دارد به نحو احسن استفاده کرد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان توسعه بخش گردشگری را مهم دانست و آن را فرصتی برای آشنایی هرجه بیشتر مردم دو کشور از توانمندی های یکدیگر ارزیابی کرد.
ابراهیم بن احمد المعینی نیز در این دیدار، گفت: خوشبختانه تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور رو به افزایش است و امیدواریم که این روند در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران شتاب بیشتری بگیرد. وی با اعلام آمادگی برای ایجاد پرواز مستقیم کرمان- مسقط، اظهار کرد: رفع موانع سرمایه گذاری مستلزم ارتباط مستمر بخش های خصوصی عمان و ایران است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4403