printlogo


خودرویی که قرار بود تولید آن تا پایان ۱۴۰۰ متوقف شود؛
افزایش قیمت وانت‌های زامیاد
افزایش قیمت وانت‌های زامیاد
کد خبر: 4415
خودرویی که از قضا قرار بود تولید آن تا پایان سال ۱۴۰۰ متوقف شود، برای سال جدید مشمول افزایش قیمت قابل‌توجهی نسبت به آخرین قیمت‌های سال گذشته شده‌ است...
بر اساس نامه مدیرعامل شرکت زامیاد (زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا)، قیمت محصولات نیسان که سال‌هاست در سطح کیفی یک ستاره تولید می‌شوند و از قضا قرار بوده تولید آنها تا پایان سال ۱۴۰۰ متوقف شود، برای سال جدید مشمول افزایش قیمت قابل‌توجهی نسبت به آخرین قیمت‌های سال گذشته شده‌اند.
همانطور که بر کسی پوشیده نیست، بحث کیفیت خودروهای داخلی چندان تعریفی نیست اما در بین همه خودروها وانت‌ها از همه بی‌کیفیت‌تر هستند. چند سالی است که پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها متعلق به وانت‌های نیسان تولیدی گروه خودروسازی زامیاد (زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا) در سطح قیمتی دو است که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند.
علیرغم اینکه از اوایل سال گذشته اعلام شد، تولید این وانت‌ها از چرخه تولید تا پایان سال ۱۴۰۰ خارج خواهد شد اما تا پایان سال نیز همچنان شاهد تولید این نوع خودروهای بی‌کیفیت بودیم. این در حالیست که تعداد بسیاری از آن‌ها هم در پارکینگ‌ها به سبب همین کیفیت پایین و پاس نکردن استانداردهای لازم، انبار شده است؛ نکته جالب‌تر اما اینجاست که امروز (سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه) سیر محسن مرتضوی- مدیرعامل گروه خودروسازی زامیاد- در نامه‌ای خطاب به  رئیس نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان اوراق بهادار اعلام کرده است:
"عطف به صورتجلسه نحوه قیمت‌گذاری خودرو معاونت امور صنایع وزارت صمت، تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۹ و همچنین صورت جلسه هیات مدیره این شرکت در تاریخ ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، نرخ جدید محصولات سبک تجاری گروه زامیاد مشمول افزایش قیمت شده است. "
بر این اساس قیمت پایه جدید برای سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ در مقایسه با قیمت‌ آن‌ها در سه ماهه سوم ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4415