printlogo


رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان خبر داد
کرمان آماده پذیرش هیات‌های تجاری پاکستان
کرمان آماده پذیرش هیات‌های تجاری پاکستان
کد خبر: 4421
رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان گفت: استان کرمان آماده پذیرش هیات‌های تجاری از پاکستان برای آشنایی با ظرفیت‌های استان و برقراری ارتباط فعالان اقتصادی دو طرف است...
محمدعلی محمد میرزائیان در نشست با سرکنسول پاکستان در زاهدان، افزود: مهرماه سال جاری نمایشگاه پسته، خرما و سایر محصولات کشاورزی صادراتی استان برگزار می شود و اگر برنامه ریزی برای حضور هیات تجاری پاکستان در کرمان همزمان با برگزاری این نمایشگاه انجام شود، می توان از این فرصت استفاده بهتری کرد.
وی ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های صادراتی استان کرمان ادامه داد: پسته و خرمای مضافتی و کلوته سالانه از کرمان به پاکستان صادر می شود که البته طبق آمار گمرک مواد معدنی مانند فولاد، آهن، گوگرد، گچ، سیمان و همچنین مرکبات و سبزیجات و مواد پلاستیکی نیز از کرمان به پاکستان صادر شده است. میرزائیان بیان کرد: کرمان آماده همکاری با پاکستان برای توسعه روابط تجاری در زمینه های کشت فراسرزمینی، گردشگری، مواد معدنی و صنعتی و توریست درمانی است.
در ادامه رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در روابط تجاری ایران و پاکستان وجود دارد مربوط به کمپانی هایی است که صادرات را به قصد تهاتر انجام می دهند اما به یکباره ممنوعیت هایی برای واردات برخی محصولات به پاکستان اعلام می شود. سیدمحمدرضا ترابی موسوی بیان کرد: بحث ممنوعیت ها و دریافت مجوزها و همچنین مسائل حمل و نقل محموله های صادراتی باعث فاسد شدن اکثر محصولات صادراتی به جز خشکبار می شود که باید برای توسعه تجارت این مسائل را برطرف کرد. وی اظهار کرد: پیشنهاد می شود کمیته ای از فعالان اقتصادی دو طرف تشکیل و لیست محصولات صادراتی کرمان به پاکستان و برعکس آن جمع بندی شود تا برای افزایش تراز تجاری برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

سرکنسول پاکستان در زاهدان نیز گفت: ماه گذشته هیاتی 52 نفره از تاجران پاکستانی در اجلاسی در زاهدان شرکت کردند که اتاق کرمان نیز برای پذیرش هیات تجاری از پاکستان و هر درخواست تجاری دیگری، می‌تواند با سفارت پاکستان در ایران، کنسولگری پاکستان در زاهدان و اتاق مشترک ایران و پاکستان هماهنگی های لازم را انجام دهد.
عبدالجابر دیتهو افزود: در دو مرز تجاری میرجاوه و تفتان بین ایران و پاکستان، ترافیک سنگین است و روزانه حدود 400 کامیون از ایران وارد پاکستان می شود که امیدواریم بتوان زیرساخت های لازم را برای راه اندازی مرزهای تجاری دیگر فراهم کرد. وی ادامه داد: تا دو ماه آینده رایزن بازرگانی پاکستان در ایران معرفی خواهد شد و تا زمان معرفی رایزن، کنسولگری ها موظف به انجام وظایف رایزن ها هستند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، دیتهو، خاطرنشان کرد: برای بیش از 357 قلم کالا تعرفه ترجیحی مصوب شده که احتمالا این لیست به 70 قلم کالا کاهش می یابد اما تخفیف تعرفه ها افزایش خواهد یافت. سرکنسول پاکستان در زاهدان گفت: ویزای سفر به پاکستان به صورت آنلاین و در مدت 3 تا 5 روز صادر می شود که روزانه بین 70 تا 150 ویزا در کنسولگری پاکستان در زاهدان صادر می شود.
گفتنی است در این نشست مقرر شد برنامه هایی مانند اعزام و پذیرش هیات تجاری، برگزاری نمایشگاه و شرکت در اجلاس های مشترک برای توسعه روابط تجاری دو طرف برنامه ریزی شود.

 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4421