printlogo


مدیر واحد بازرسی شهرداری کرمان خبر داد:
تعریف 40 پروژۀ بزرگ در شهرداری کرمان
تعریف 40 پروژۀ بزرگ در شهرداری کرمان
کد خبر: 4441
مدیر بازرسی شهرداری کرمان، از پیگیری برای تحقق سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق پنج‌گانۀ شهر کرمان خبر داد.
مرتضی هوش‌هویدا، با بیان اینکه رویکرد ما به‌عنوان مدیریت بازرسی در این دورۀ مدیریت شهری، کمک به سرمایه‌گذاران است، گفت: در حوزۀ سرمایه‌گذاری، 17 پروژه به سال‌های گذشته تعلق دارد که با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، 12 پروژه تعیین‌تکلیف شده و پنج پروژۀ دیگر باقی مانده است.
وی با تأکید بر اینکه پنج طرح باقی‌مانده، با سازِکار اداری و برطرف‌شدن مشکلات فراسازمانی، به‌زودی سروسامان داده خواهد شد، گفت: مدیریت بازرسی شهرداری کرمان با جدیت پیگیر به سرانجام‌رسیدن این تعداد پروژه است.
هوش‌هویدا همچنین از تعریف و مشخص‌شدن 40 پروژۀ بزرگ توسط شهردار کرمان خبر داد و گفت: به‌عنوان حوزۀ نظارتی برای به تحقق‌رسیدن این تعداد پروژه نیز پیگیر هستیم.
وی ازجملۀ این پروژه‌ها، به ساماندهی ورودی‌های شهر، سرمایه‌گذرای در حوزۀ حمل‌ونقل و پروژه پلاک «29،75» شهرداری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با شروع مقدمات کار برای رسیدن به اهداف ازپیش تعیین‌شده، شاهد دوران طلایی سرمایه‌گذاری در کرمان با رویکرد جدید باشیم.
مدیر بازرسی شهرداری کرمان، با تأکید بر اینکه واحد نظارتی شهرداری از سرمایهگذاران حمایت خواهد کرد، یادآور شد: در این دوره از مدیریت شهری، سازمان سرمایهگذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان با رویکردی متفاوت، کار خود را شروع کرده که امیدورایم با کمک سرمایه‌گذاران، پروژه‌های سرمایه‌گذاری بزرگی در حوزه‌های مختلف خدماتی، درمانی، پژوهشی و حمل‌ونقل محقق شود.
هوش‌هویدا، در راستای پیگیری برای تحقق سرمایهگذاری در کرمان، از اجرای «کلین‌‌بوردهای  تبلیغاتی» در 96 نقطه از شهر خبر داد و گفت: این سازه، طراحی زیبا و کاربردی دارد که در تلاشیم در هر پنج منطقه اجرا شود.
پیگیری برای اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق پنج‌گانه
مدیر بازرسی شهرداری کرمان همچنین از پیگیری برای اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق پنج‌گانۀ شهر کرمان و برگزاری جلسات هفتگی شهردارن مناطق با شهردار کرمان خبر داد و افزود: به‌عنوان مدیر بازرسی، از شهرداران مناطق خواستیم که پروژه‌های تعریف‌شده و دارای ردیف بودجه را با جدیدت شروع کنند.
هوش‌هویدا، تعریض معابر، آسفالت‌ سرد و کاشت گیاهان دارویی در هشت پارک با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری را ازجمله پروژه‌های در دست اقدام در مناطق پنج‌گانه ذکر کرد.
وی ازجمله موارد در دست اقدام شهرداری‌های مناطق را بهسازی پارک‌ها، اجرای پروژه‌های عمرانی مناطق و نظارت ویژه بر پسماند اعلام کرد و از راه‌اندازی «اورژانس 137» در  منطقه یک شهری خبر داد.
راه‌اندازی «اوژانس 137»
مدیر بازرسی شهرداری کرمان، «اوژانس 137» را خدمت دیگری به شهروندان دانست و با بیان اینکه از این طریق به‌صورت فوری به درخواست‌ها رسیدگی و مشکل در محل برطرف می‌شود، گفت: این خدمت به‌عنوان پایلوت و نمونه در منطقه یک شهر کرمان اجرا می‌شود و در صورت موفقیت، در پنج منطقه گسترش می‌یابد.
پیگیری 12 موضوع رفاهی برای کارکنان شهرداری
مدیر بازرسی شهرداری کرمان، نظارت بر خدمات رفاهی کارکنان شهرداری را از دیگر موارد در حال پیگیری این مدیریت دانست و با بیان اینکه رفع ضعف و کمبودها در حوزۀ امکانات رفاهی کارکنان شهرداری قابل برطرف‌شدن است، گفت: در حال حاضر، اقدامات خوبی ازسوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، درنظرگرفته شده و در این راستا حدود 12 موضوع رفاهی برای کارکنان پیشنهاد شده است.
هوش‌هویدا افزود: طبق دستور شهردار کرمان، مدیریت بازرسی به‌عنوان مکانیزم نظارتی برای به تحقق 12 موضوع رفاهی، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.
وی ازجمله موارد پیشنهاد‌شده در حوزۀ خدمات رفاهی کارکنان، به ساخت درمانگاه شهروندی مختص کارکنان شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: مورد دیگر، ساخت مسکن ارزان‌قیمت و راه‌اندازی فروشگاه اقلام و لوازم موردنیاز برای کارکنان است که قرارداد این فروشگاه به‌زودی منعقد می‌شود.
مدیر بازرسی شهرداری کرمان، بیمه عمر و حوادث کارکنان را نیز ازجمله موارد ضروری و نیازهای مورد تأکید دانست و افزود: به‌دنبال آن هستیم تا بیمه کاملی را به کارکنان معرفی کنیم.
هوش‌هویدا در ادامه، از برگزاری جلسه‌ای با حضور شهردار و با هدف مطرح‌شدن مشکلات کارکنان شهرداری خبر داد و از همکاران شهرداری خواست برای اصلاح سیستم و فرایندها، انتقادها و پیشنهادهای خود را ارایه دهند.
چیدمان نیروی انسانی به‌صورت متوازن و براساس تخصص
مدیر بازرسی شهرداری کرمان، با بیان اینکه ساماندهی و توزیع نیروی انسانی در شهرداری به‌خوبی انجام نشده است، موضوع دوم را مبتنی بر پیگیری برای این مسأله ذکر و بیان کرد: این مورد نیز ازطریق معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه ‌انسانی درحال پیگیری است تا چیدمان نیروی انسانی در شهرداری، به‌صورت متوازن و براساس تخصص، انجام و پست‌ها واقعی‌تر ‌شود.
هوش‌هویدا افزود: به‌منظور اختلاف کم‌تر وعادلانه‌شدن توزیع حقوق و مزایا، میزان اضافه‌کار داده‌شده به کارکنان، براساس سطح خدمات ارایه‌شدۀ هر واحد، مدیریت و سازمان، در نظر گرفته شده و در این خصوص پیگیری می‌شود.
مدیر بازرسی شهرداری کرمان، همچنین با تأکید بر نقش مؤثر مردم در عمران و آبادانی شهر کرمان، گفت: از مردم می‌خواهیم در راستای تحقق شهر ایده‌آل خود با  عنوان «کرمان، جهان‌شهر مقاومت و هنر ایرانی» ما را همراهی کنند.
به گزارش کرمان‌آنلاین، هوش‌هویدا، همکاری مردم در نماسازی متناسب با فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی، مراقبت از اموال عمومی در پارک‌ها، حفظ فضای سبز، گذاشتن به‌موقع زباله‌ در بیرون از منزل، کوشا‌بودن در حفظ و نظافت شهری و پرداخت به‌موقع عوارض شهری را ازجمله موارد مهم مشارکت مردم در شهر دانست.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4441