printlogo


شهباز حسن پور خبر داد
افتتاح ۲۵۰۰ میلیاردتومان پروژه معدنی سیرجان
افتتاح ۲۵۰۰ میلیاردتومان پروژه معدنی سیرجان
کد خبر: 4479
نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: طرح گندله‌سازی ۲ میلیون تنی شرکت گل گهر با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است و روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره‌برداری می‌شود.
شهباز حسن پور در نشست خبری در شهر کرمان افزود: دیروز ۲۰۹ طرح صنعتی و معدنی از سراسر کشور افتتاح شد که ۲ طرح از آنها قرار بود مربوط به استان کرمان در شهرستان های زرند و سیرجان باشد که برای دیده شدن زحمات کارگران و کارفرمایان، خواستار لغو آنها شدیم.
وی با اشاره به افتتاح این طرح‌ها در استان های مختلف با حضور کارآفرینان اظهارداشت: افتتاح دسته جمعی این پروژه ها ظلم به اقدامات دولت، کارآفرینان و کارگران است زیرا آنان علاقه مندند زمان افتتاح، مسئولان بیایند و خداقوتی بگویند و مسائلشان را رفع کنند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا پروژه های کرمان از دستور کار خارج شد و صبح روز سه شنبه برای افتتاح این طرح ها با حضور وزیر صمت در سیرجان انتخاب شد؛ ضمن اینکه چند پروژه درمانی هم داریم که آماده افتتاح می شود.
پایین ترین نرخ بیکاری کشور در سیرجان و بردسیر
وی گفت: سیرجان و بردسیر باوجود اقدامات انجام شده توسعه ای، پایین ترین نرخ بیکاری را به نسبت کشور دارند و امروز ۱۱ کارخانه کوچک و بزرگ فقط در شهرستان بردسیر فعالیت دارد.
حسن پور یادآور شد: کارخانه فولاد مَشیز بردسیر یکهزار و ۳۰۰ بیمه شده دارد و امروز در منطقه لاله زار این شهرستان یک نفر بیکار پیدا نمی‌کنید؛ حتی هزاران نفر در فصل چیدن گل به این منطقه می آیند که وجود چنین مراسمی لطف نظام جمهوری اسلامی و همکاری مردم را نشان می دهد.
اشتغالزایی ۶ هزار نفری در شرکت های فولاد بردسیر
وی افزود: بیش از ۶ هزار نفر لیست بیمه شده در شرکت های فولادی بردسیر وجود دارد که حجم اشتغالزایی بالای معادن را نشان می دهد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه تذکرات در مورد گرانی را به دولت های مختلف داده ایم گفت: اما رییس سازمان برنامه و بودجه مسئولیت توزیع کالابرگ و شرایط گرانی ها را در مجلس شورای اسلامی عهده دار شد.
وی عنوان کرد: ساخت یک میلیون واحد مسکونی باید امسال تعیین تکلیف می شد که هنوز نزدیک به ۲۰۰ هزار منزل مسکونی تعیین تکلیف نشده است.
روش آموزش دانشگاه ها اشتباه است
حسن پور در ادامه اضافه کرد: هشت سال است که فریاد می زنم، روش آموزشی دانشگاه های ما اشتباه است؛ باید تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار کار باشد و این در حالی است که دانشگاه های دولتی هزاران صندلی خالی دارند اما به نیاز روز نمی پردازند.
وی همچنین با اشاره به نقش مهم رسانه ها در توسعه ادامه داد: رسانه‌ها باعث موفقیت شهرستان سیرجان شده اند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها انتقاد می کنند و یک خبرنگار می تواند بسیار بهتر از دستگاه بازرسی عمل کند؛ یک انتقاد سازنده بسیاری از مشکلات را رفع می کند.
گسترش انرژی های نو در سیرجان
وی بیان کرد: پنج شرکت انرژی های نو را به سیرجان آوردیم که ده‌ها پروژه انرژی خورشیدی احداث کرد؛ در کمیته امداد نیز با وام ۳۰ میلیون تومانی تولید برق را برای نخستین بار در بَلوَرد سیرجان آغاز کردیم.
حسن پور ابراز داشت: انتقاد ما به شرکت هایی است که پول های خود را در بانک گذاشتند و زیرساخت های برق را تامین نمی کنند؛ بر این اساس مس سرچشمه وعده تولید ۷۵۰ مگاوات برق را داده اما هر روز امروز و فردا می‌کند درحالی که این یعنی روحیه جهادی در برخی دستگاه ها حاکم نیست.
وی گفت: آینده توسعه پروژه های فولادی استان کرمان نشان می دهد که سه هزار مگاوات برق کم داریم و نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیش از ده ها جلسه با وزیران نیرو و معاونان او داشتند و رایزنی ها در این زمینه انجام شده است.
انتقال آب حوزه به حوزه
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب حوزه به حوزه تنها راه نجات استان کرمان است ابراز داشت: چاه های آب بردسیر را به ما برگردانید تا تمامی بیکاران کرمان را هم پوشش دهیم.
وی افزود: همچنین احداث خطوط تولید پنج میلیونی تولید مرغ با مرکزیت شهرستان بردسیر در دستور کار قرار گرفته است.
این نماینده مجلس در پاسخ به مساله آب بر بودن صنایع فولادی نیز گفت: یکهزار و ۱۰۰ حلقه چاه آب در سیرجان وجود دارد که یکهزار و ۵۰ حلقه آن در حوزه کشاورزی هزینه می شود.
ایجاد ۳۰ شرکت دانش بنیان در سیرجان
حسن پور گفت: ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف سیرجان راه اندازی شده و حلقه مفقوده خام فروشی ما، بومی سازی است لذا در راستای تکمیل زنجیره ارزش افزوده معادن، شرکت هایی احداث شده که قطعات صنعتی مورد نیاز کشور را تولید می کنند.
وی ادامه داد: ۸۰ درصد درآمد استان کرمان از استان خارج می شود اما باید پرسید که چرا این اعتبارات را به سمت بومی سازی هدایت نمی کنید و از نیروهای متخصص نخبه استان استفاده نمی شود.
از خام فروشی تا تبدیل به بزرگترین تولید کننده فولاد
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: استان کرمان سال ها پیش فقط خام فروش بود اما اکنون اقدامات بسیاری در تکمیل زنجیره ارزش افزوده از سنگ خام، کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی تا شمش و میلگرد در استان تولید می شود.
وی با اشاره به وضعیت گسترش فضای ناامیدی در کشور گفت: استان کرمان اکنون جزو بزرگترین تولیدکنندگان فولادکشور است.
این نماینده مجلس ادامه داد: اولین شهر ثبت جهانی، سیرجان است که در راستای توسعه صنایع دستی و گردشگری طی روزهای گذشته با سه سفیر امارات، ارمنستان و افغانستان نشستی داشتیم.
مشارکت مردم تنها راه نجات کشور است
حسن پور همچنین با بیان اینکه تنها راه نجات کشور مشارکت مردم است، گفت: یک دولت طرحی ارائه می کند و دیگری آن را معلق می کند اما تنها راه ما اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و مشارکت مردم است.
وی با بیان اینکه از ظرفیت های توسعه کشور، معادن هستند اظهارداشت: در ادامه روند کار نباید میلگرد صادر کنیم، بلکه باید دیگر کالاهای با ارزش افزوده همچون بلبرینگ هواپیما صادر کنیم؛ همچنین باید تولید کالای مترقی را در دستور کار قرار دهیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی سیرجان رتبه اول را در اشتغال به کار کشور کسب کرده لذا از این ظرفیت برای جذب نخبگان در استان نهایت استفاده را ببریم.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم به این معناست که سال گذشته تفاهم نامه ای با بانک رسالت منعقد کردیم که بر این اساس هر جوان جویای کار تسهیلات قرض الحسنه در حوزه اشتغال خانگی، دریافت می کند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4479