printlogo


رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خبر داد
تولید سالانه سه هزار تن انواع آبزیان در کرمان
تولید سالانه سه هزار تن انواع آبزیان در کرمان
کد خبر: 4494
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان از وجود ۳۵۰ مزرعه پرورش ماهی در این استان خبر داد و گفت: تولید انواع آبزیان در کرمان به طور میانگین ۲ هزار و ۸۰۰ تا سه هزار تن در سال است.
محمد خیراندیش در این رابطه افزود: ظرفیت‌هایی در زمینه آبزی پروری و تولید ماهیان گرمابی، سردابی، ماهیان خاویاری و آرتمیا در این استان وجود دارد که می توان با مشارکت کشاورزان و مشاوره با کارشناسان آنها را به فعلیت درآورد.
وی ادامه داد: این ظرفیت در استان کرمان وجود دارد که به راحتی می توان در کنار فعالیت‌های کشاورزی نسبت به احداث مزارع آبزی پروری و استفاده از استخرهای ذخیره آب اقدام کرد تا اشتغالزایی و تولید پروتئین را در این استان داشته باشیم.
رییس جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی در تولید آبزیان دارد و خشکسالی و کمبود آب موجب کاهش تولید آبزیان می شود گفت: در صورت ادامه خشکسالی ها و کاهش بارندگی ها، در سال جاری احتمالا شاهد کاهش تولید آبزیان در این استان باشیم.
خیراندیش تصریح کرد: تصور بر این است پرورش ماهی به آب زیادی احتیاج دارد در حالی که با استفاده از سیستم های مدار بسته و تجهیزات تصفیه و برگشت مجدد آب می توان در زمینه تولید آبزیان اقدام کرد.
وی تصریح کرد: مزارع پرورش ماهی مدار بسته و مکانیزه، با آب بسیار کم محصول خوبی تولید می‌کنند و تولیدکنندگان این بخش می توانند از تسهیلات بانکی موجود در این زمینه استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ مرکز تولید آبزیان در شهرستان رفسنجان وجود دارد گفت: در این شهرستان با وجود چاه‌های کشاورزی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی فراوان، استعداد بیشتری برای پرورش ماهیان وجود دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: پرورش ماهی در استان کرمان افزایش درآمد و کیفیت آب کشاورزی را در پی دارد.
به گفته خیراندیش در تولید بچه ماهی قزل آلا در استان کرمان خودکفا هستیم اما بچه ماهی گرمابی و خاویاری مورد نیاز کرمان از خارج از این استان تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان کرمان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی از مشاوره و راهنمایی کارشناسان در این زمینه بهره مند شوند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4494