printlogo


بازرس کل استان کرمان هشدار داد
افزایش شیوع فساد مالی در برخی از شهرداری‌ها
افزایش شیوع فساد مالی در برخی از شهرداری‌ها
کد خبر: 4509
بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه شیوع فساد مالی در برخی از شهرداری ها رو به افزایش است، گفت: شهرداران وظیفه اصلی مبارزه با این فساد را دارند و اخذ رشوه در رده های میانی شهرداری بسیار شیوع پیدا کرده که یک هشدار جدی است.
احمد آبیار در همایش شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان، کار شهرداران را کار پرمشغله و سخت دانست و گفت: ضعف مدیریت یکی از آسیب های جدی در شهرداری هاست و در شهرداری ها ظهور و بروز آن بیشتر است.
به اعتقاد او، عوارض ضعف مدیریت شهری قابل جبران نبوده و نیاز است این ضعف ها شناسایی و برطرف شوند و افزود: مجموعه نیروی انسانی که در شهرداری ها مشغول به کار هستند ظرفیت بسیار بالایی دارند لذا اگر شهردار اقتدار مدیریتی نداشته باشد کار شهرداری با مشکل مواجه می شود.
بازرس کل استان کرمان تاکید کرد: بحث مدیریتی موضوع بسیار مهمی است و شهرداران باید اقتدار مدیریتی داشته باشند و اگر این اقتدار نباشد در همه زمینه و همه دستگاه ها با مشکل مواجه خواهیم شد.
او از چگونگی رسیدن به اقتدار مدیریتی سخن به میان آورد و بیان کرد: پاکدستی، رعایت ضوابط و مقررات، نظارت و کنترل زیرمجموعه، حفاظت از نیروی انسانی، استفاده به موقع از ابزارهای مدیریتی، مبارزه با فساد و … از جمله ارکان اقتدار مدیریتی است.
طبق اعلام بازرس کل استان کرمان متاسفانه شیوع فساد مالی در برخی از شهرداری ها رو به افزایش است.
وی افزود: شهرداران وظیفه اصلی مبارزه با این فساد را دارند و اخذ رشوه در رده های میانی شهرداری بسیار شیوع پیدا کرده که یک هشدار جدی است.
او ادامه داد: چندین پرونده اختلاس در سطوح مختلف در شهرداری ها شاهدیم که تبانی با رده های پایین نیز وجود دارد که کار بسیار ناپسندی است.
آبیار خطاب به شهرداران گفت: برخی از پیمانکاران با بازرسی استان همکاری می کنند و هر زمانی که بحث رشوه ای مطرح می شود مدارک و مستندات آن را در اختیار ما قرار می دهند.
مدیرکل بازرس استان کرمان موضوع بعد را شناسایی گلوگاه های فساد، عنوان کرد و افزود: نظارت بر نظر کارشناسان، در خصوص تعیین قیمت زمین موضوعی است که شهرداران باید ابتدا قیمت زمین را تعیین و بعد از بررسی و احراز اینکه قیمت کارشناس رسمی صحت دارد، تایید کنند و قطعا عدم نظارت و عدم آگاهی بر این مقوله توسط شهرداران، جرم است.
او افزود: بحث تفکیک اراضی، معاملات، مزایده و مناقصه ها در شهرداری ها بعضا از دیگر گلوگاه فساد می تواند باشد که باید زیر نظر و کنترل شهرداری باشند تا از هرگونه فساد جلوگیری شود قطعا مدیر در این زمینه ها باید پاسخگو باشد.
آبیار بیان کرد: میزان نارضایتی مردم از شهرداری ها با پاسخگویی درست افزایش پیدا کرده و بعضا شهرداران باتوجه به اینکه در میدان هستند می توانند این میزان‌ نارضایتی را کاهش دهند و وظیفه شهردار است که هر روز پاسخگو مطالبات مردمی باشد.
وی گفت: طبق قانون تشدید مجازات کلاهبرداری، هر وجهی که برخلاف قانون از مردم دریافت شود، حبس به دنبال داشته و دریافت هر وجهی که منشا آن قانونی نباشد، تاثیر مال نامشروع  محسوب می شود و وجه دریافتی از مردم باید مطابق با قانون باشد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4509