printlogo


مشخصات سدان لوکس مدیران‌خودرو + تصاویر؛
تست و بررسی فونیکس آریزو ۶ پرو
تست و بررسی فونیکس آریزو ۶ پرو
کد خبر: 4510
شرکت «مدیران خودرو» شرایطی را فراهم آورد تا اصحاب رسانه بتوانند سدان جدید این شرکت یعنی فونیکس آریزو ۶ پرو را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند. در ادامه به بررسی مشخصات این سدان نسبتا لوکس و تجربه رانندگی با آن می‌پردازیم...
شرکت «مدیران خودرو» یکی از فعال‌ترین خودروسازان ایرانی در عرصه ارائه محصولات جدید خصوصا طی سال‌های تحریم بوده است. مدیران خودرو و چری که یک شراکت استراتژیک را از مدت‌ها قبل در کشورمان آغاز کرده‌اند، برخلاف بعضی رقبا از عرضه محصولات متنوع به بازار کشور ظرف یکی دو سال اخیر غافل نشدند و با تاسیس برند جدید فونیکس تصمیم گرفتند خودروهای لوکس‌تر خود را از این به بعد تحت این نشان به دست مصرف‌کننده ایرانی برسانند.

پس از معرفی و عرضه خودروهای شاسی بلند تیگو ۸ پرو، تیگو۸ کلاسیک و همچنین تیگو ۷ پرو، حالا نوبت به یک خودرو سدان یعنی آریزو ۶ پرو رسیده است تا در کنار برادران خوش قد و قامتش قرار بگیرد. آریزو ۶ پرو محصول سال ۲۰۲۱ است و در کشور چین تحت عنوان چری آریزو ۵ پلاس عرضه می‌شود.
تفاوت‌های آریزو ۶ پرو با نسخه قبل
سدان آریزو ۶ از سال ۱۳۹۸ توسط مدیران خودرو به کشورمان راه پیدا کرد و حالا نسخه فیس‌لیفت آن یعنی آریزو ۶ پرو قرار است به دست مشتری ایرانی برسد که از لحاظ ظاهری تفاوت‌هایی با نسخه پیشین دارد. تغییراتی در المان‌های چهره نظیر: جلوپنجره و قاب مه شکن‌ها به‌علاوه سپرهای جلو و عقب، طرح چراغ‌های عقب و برخی دیگر از جزئیات نمای پشت خودرو. درون کابین نیز تحولات مثبتی در قسمت تونل جعبه دنده و برخی جزئیات داشبورد دیده می‌شود که باعث لوکس و اسپرت‌تر به نظر رسیدن کابین این خودرو در قیاس با مدل پیشین خواهد شد.
همچنین امکانات شاخصی مثل اهرم تعویض دنده خلبانی با مکانیزم الکترونیکی، پنل کیلومترشمار تمام دیجیتال، شارژر وایرلس، غربیلک فرمان دی-کات، تریم داخلی مشکی-قرمز به همراه تزیینات پیانو بلک، نورپردازی داخلی، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک جانبی عقب با برد حدود ۳۰ متر، دوربین ۳۶۰ و...، در لیست امکانات رفاهی و ایمنی این سدان جدید مشاهده می‌شود.
تست درایو فونیکس آریزو ۶ پرو
پشت فرمان چری آریزو ۶ پرو راننده احساس تسلط بالایی بر ابعاد بدنه خودرو خواهد داشت. فرم صندلی‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده که از بدن وی حمایت مطلوبی به عمل می‌آورد و می‌تواند به‌ویژه هنگام دور زدن راننده را به خوبی درون خود نگاه دارد. تزئینات کابین و کیفیت متریال به‌کاررفته در ساخت فضای داخل اتاق به گونه‌ای است که حس حضور در یک خودروی نسبتا لوکس را به کاربر انتقال می‌دهد؛ لمس کردن نقاط مختلف داشبورد و رودری‌ها نیز ذهنیت دلپذیری را در کاربر ایجاد خواهد کرد. صندلی‌های ردیف عقب هم به‌واسطه فاصله محوری مناسب بین چرخ‌های خودرو، فضایی جادار و راحت را برای حضور دو تا سه سرنشین فراهم می‌آورند.

 علی‌رغم به‌کارگیری گیربکس سی وی تی در سامانه فنی، شتاب و پویایی اولیه آریزو شش پرو نسبتا چابک به نظر می‌رسد. در ادامه حرکت نیز شاهد عملکرد فنی رضایت‌بخش و هماهنگی مناسب میان پیشرانه و گیربکس هستیم، به نحوی که نسبت به دیگر گیربکس‌های cvt ، در اینجا چندان با کندی عملکرد جعبه دنده و عدم هیجان کافی در رانندگی مواجه نمی‌شویم. در مورد شتاب صفر تا صد آریزو ۶ پرو هم می‌توان گفت که این خودرو تحت شرایط استاندارد در زمانی حدود ۱۰ ثانیه می‌تواند از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
نقطه قوت رانندگی با چری آریزو ۶ پرو هندلینگ مطلوب آن است که تعادل و پایداری بسیار مناسبی را در سرعت‌های بالا و حتی حین عبور از مسیرهای منحنی شکل به وجود می‌آورد. میزان حرکات عرضی اتاق نیز در حد معقول قرار دارد و درمجموع رانندگی نسبتا اطمینان بخش و پایداری را با چری آریزو ۶ پرو تجربه خواهید کرد. سیستم تعلیق نیز به گونه‌ای تنظیم شده تنظیم و طراحی شده که راحتی و رفاه معقولی را برای سرنشینان ایجاد کند و تا حد امکان از ورود ضربات آزاردهنده به درون کابین جلوگیری به عمل آورد. ترمزهای دیسکی جلو و عقب یکی دیگر از نقاط قوت رانندگی با آریزو ۶ پرو محسوب می‌شوند و قدرت کافی را برای توقف این خودرو از سرعت‌های بالا را فراهم می‌آورند که این نکته می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری در راننده ایجاد کند.
مشخصات فنی آریزو ۶ پرو
آریزو ۶ پرو از لحاظ فنی تفاوت عمده‌ای با آریزو ۶ معمولی ندارد و از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس سی وی تی ۹ سرعته استفاده می‌کند. جدول زیر مشخصات فنی آریزو ۶ پرو را به اطلاع شما می‌رساند.







 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4510