printlogo


اعظمی در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی:
حجم خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید
حجم خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید
کد خبر: 4568
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با اعلام وزیر جهاد کشاورزی تا کنون ۵.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان در قالب خرید تضمینی خریداری شده و به زودی این میزان به ۶.۵ میلیون تن می‌رسد.
ذبیح الله اعظمی در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود با حضور سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، گفت: در ابتدای این نشست وزیر جهاد کشاورزی به سوالات جلال محمودزاده و حسینعلی حاجی دلیگانی پاسخ داد و مقرر شد در جلسات مشترکی مباحث بررسی و مشکلات مدنظر آنها برطرف شود.
نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در زمینه تامین نهاده‌های دامی نیز در نشست با وزیر جهاد کشاورزی مباحثی مطرح و بر اساس گزارش‌های ارائه شده بخشی از منابع 20 هزار میلیارد تومانی اختصاص داده شده برای تامین نهاده‌های دامی توسط دامداران و مرغداران جذب شده  است.
این نماینده مردم در مجلس شورای با اشاره به اینکه با اعلام ساداتی‌نژاد تا کنون 5.5 میلیون تن گندم از کشاورزان در قالب خرید تضمینی خریداری شده و به زودی این میزان به 6.5 میلیون تن می‌رسد، افزود: متاسفانه برخی از بانک‌ها در پرداخت مطالبات گندم‌کاران همکاری لازم را نداشته‌اند اما وزارت جهادکشاورزی تمام تلاش خود را برای پرداخت به موقع پول کشاورزان گندم‌کار انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای کشاورزی قراردادی محصول گندم و در اختیار دادن کود، سم و بذر به کشاورزان در سال زراعی جدید به 40 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در حال تلاش است تا بخشی از اعتبارات مورد نیاز کشاورزی قراردادی را از دولت تامین و مابقی آن در لایحه بودجه سال 1402 دیده شو.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4568