printlogo


انتظار بارش‌های سیل‌آسا
هشدار وضعیت قرمز هواشناسی در استان کرمان
هشدار وضعیت قرمز هواشناسی در استان کرمان
کد خبر: 4598
مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه سه شنبه هفته جاری بارش ها را به طور ملموس در استان کرمان خواهیم داشت، گفت:چهارشنبه این سیستم بارشی تقویت خواهد شد.
محمد نکوآمال در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: انتظار بارش های شدید که موجب خسارت می شود، را داریم و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و استان کرمان بیشترین بارش را خواهد داشت و امیدواریم کمترین خسارت را به بار بیاورد.
نکوآمال با اشاره به فعالیت سامانه قوی مونسونی و مناطق تحت تاثیر استان اظهار کرد: توقع داریم بارش ها در ۲۴ ساعت آینده در جنوب غرب استان بین مرز هرمزگان و کرمان حدود ۱۰ میلیمتر باشد.
وی افزود: ۴۸ ساعت آینده سامانه مونسون از سمت هند به کشور ما نزدیک می شود و در حال حاضر بارش های بسیار خوبی در جنوب شرقی کشور  و در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است.
نکوآمال بیان کرد: برای ۷۲ ساعت آینده توقع داریم سامانه مونسونی از جنوب غرب استان وارد شود و بم، ریگان، زهکلوت و دامنه ها به سمت غرب استان به ویژه کهنوج، سیرجان و ارتفاعات بافت کشیده خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه سه شنبه هفته جاری بارش ها را به طور ملموس در استان کرمان خواهیم داشت و چهارشنبه این سیستم بارشی تقویت خواهد شد، گفت: انتظار بارش های شدید که موجب خسارت می شود، را داریم و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و استان کرمان بیشترین بارش را خواهد داشت و امیدواریم کمترین خسارت را به بار بیاورد.
وی با بیان اینکه در پایان هفته در مناطق جنوب غرب استان شاهد بارش های نسبتا خوبی خواهیم بود، افزود: هشدار سطح قرمز توسط هواشناسی صادر شده و امروز در ارزوئیه و ارتفاعات این منطقه بارش خواهیم داشت و از فردا جنوبی ترین نقاط استان و مرز استان کرمان با سیستان و بلوچستان کاملا درگیر می شود.
نکوآمال در پایان بیان کرد: در شهر کرمان هم باران خواهیم داشت اما در نقاط ذکرشده، بارش های بحرانی تری خواهیم داشت.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4598