printlogo


در دومین آیین نشان ملی ایمنی شرق کشور انجام شد
اعطای نشان ایمنی به ۲۷ واحد صنعتی منتخب
اعطای نشان ایمنی به ۲۷ واحد صنعتی منتخب
کد خبر: 4618
۲۷ واحد صنعتی حقیقی و حقوقی شرق کشور امروز (سه‌شنبه) در دومین آیین نشان ملی ایمنی شرق کشور در کرمان موفق به دریافت این نشان شدند و از آنها تجلیل به عمل آمد.
۲۷ واحد صنعتی حقیقی و حقوقی شرق کشور امروز (سه‌شنبه) در دومین آیین نشان ملی ایمنی شرق کشور در کرمان موفق به دریافت این نشان شدند و از آنها تجلیل به عمل آمد.
دومین آیین اعطای نشان ایمنی شرق کشور امروز(سه شنبه) با حضور جمعی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه و مدیران استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در سالن همایش مجتمع فنی حرفه ای کرمان برگزار شد.
معاون بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان در این آیین گفت: ایده اعطای نشان ملی ایمنی از سال ۹۷ مطرح و نخستین دوره آن در سال ۹۸ برگزار شد و امسال به صورت منطقه ای با همکاری استان های منطقه شرق شامل کرمان، هرمزگان و سیستان بلوچستان اجرا شده است.
حسین امامی پور افزود: ۲۱۱ شرکت برای دریافت نشان ایمنی ثبت نام کردند، که به ۱۳ شخص حقیقی و حقوقی درجه یک، ۱۲ شخص حقیقی و حقوقی نشان درجه ۲ و چهار شخص حقیقی و حقوقی نشان درجه سه تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه باید با ایمن سازی به سمت پیشگیری از وقوع حوادث برویم تصریح کرد: کمیته سازگاری با ایمنی در واحدهای بزرگ تشکیل شده است، اما باید به سمت ایجاد سازوکار ایمنی در واحدهای کوچک برویم.
ایمنی چالش واحدهای خرد و کوچک کرمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: هدف از برگزاری آیین اعطای نشان ملی ایمنی تشریفاتی و تنها تقدیر نیست، بله هدف اصلی نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در سطح واحدهای کارگری  است.
مجتبی مصباح افزود: تشکیل انجمن ها و کانون های صنفی ایمنی و بهداشت، الزامی کردن رعایت نکات های ایمنی و انجام دوره های آموزشی ایمنی در راستای نهادینه کردن ایمنی باید انجام شود.
وی تصریح کرد: اهمیت موضوع ایمنی نسبت به ۲۰ سال قبل متفاوت شده، هر چند در واحدهای بزرگ شرایط بهتر شده است، اما در واحدهای خرد و کوچک هنوز دچار چالش هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به مردمی سازی ایمنی در کشور بیان کرد: هر چند انجمن های صنفی حوزه کار و کارگری در بحث ایمنی موفق بودند اما نیازمند بازنگری در بحث ماموریت ها هستیم.
نشان ملی ایمنی نباید فقط روزمه باشد
معاون اقتصادی و امور هماهنگی استانداری کرمان نیز با اشاره به اهمیت ایمنی در حفظ سرمایه های انسانی و اجتماعی گفت: واحدهای متوسط و بزرگ کارگری در زمینه استقرار واحدهای ایمنی وضعیت خوبی دارند، اما حوادث اغلب در واحدهای کوچکتر رخ می دهد.
حسین مهرابی افزود: باید با کمک تشکل های صنفی و اتحادیه ها استانداردهای ایمنی را رعایت کنیم و نباید اعطای نشان ملی ایمنی یک رزومه باشد بلکه هدفی برای حفظ جان کارگران تلقی شود.
ایمنی بهره وری را در کشور بالا می برد
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان نیز گفت: مهارت ها و ایمنی ۲ بال نیرومند برای کارگر و کارفرما و اقتصاد کشور است که اگر عملکرد خوبی داشته باشند، بهره وری بالا می رود و اثرات آن را در کشور می بینیم.
محمدرضا جهانگیری افزود: آموزش ها در حوزه ایمنی از امکانات کار و منابع مادی صیانت می کند، در بحث آموزش های فنی و حرفه ای ۲۸ مرکز و ۱۷۰ کارگاه آموزشی دولتی و یک هزار و ۸۰۰ آموزشگاه خصوصی فعالیت دارند که در حوزه ایمنی همکاری خوبی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود و با تفاهمنامه ای که در آینده در همین راستا با این دستگاه منعقد می کنیم، ایمنی در واحدهای فنی و حرفه ای رونق بیشتری پیدا می کند.
به گزارش ایرنا،وی تاکید کرد: آمادگی داریم تا امکانات و منابع توانمند فنی و حرفه ای را در اختیار حوزه کار و کارگری بگذاریم و در همین راستا انجام آموزش های ایمنی در مرکز جوار کارگاهی یکی از صنایع بزرگ موجب کاهش چشمگیر حوادث در این واحد صنعتی شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4618