printlogo


از امروز به بنیاد مسکن مراجعه کنید؛
گره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی باز شد
گره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی باز شد
کد خبر: 4638
رییس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از امروز شنبه ۸ مرداد می‌توانند برای دریافت معرفی‌نامه بانک به دفاتر بنیاد مسکن در سراسر کشور مراجعه کنند.
اکبر نیکزاد اظهار کرد: به دنبال دستور مکتوب رییس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی و آغاز فرآیند پرداخت از روز شنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۱ روستاییان می‌توانند برای دریافت معرفی‌نامه بانک، به دفاتر بنیاد مسکن در سراسر کشور مراجعه کنند.
وی افزود: با عنایتی که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ـ رییس‌جمهور داشتند افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان شکل اجرایی به خود گرفته و از شنبه وارد فرآیند پرداخت می‌شود.
رییس بنیاد مسکن یادآور شد: پیش از این سازمان برنامه طی گزارشی مزایا و مسائل تسهیلات مسکن روستایی را تشریح و به رییس‌جمهور ارایه کرده بود و آقای رئیسی هم کارشناسان را مسئول بررسی این گزارش کرد و نهایتا به این نتیجه رسید که سازمان برنامه و بانک مرکزی نسبت به پرداخت این وام اقدام کنند.
بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور در روزهای اخیر طی نامه‌ای در چهار بند خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار مساعدت این سازمان با پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی شد. سازمان بودجه نیز موافقت کرد که سقف تسهیلات مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد. طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از شنبه ۸ مرداد با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به تمامی بانک‌های عامل، فرآیند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود. پیش از این سازمان برنامه به دلایلی همچون تورم‌زا بودن و افزایش پایه پولی، ضمانت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت ۱۳ درصدی سود مسکن روستایی را  ارایه نمی‌کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4638