printlogo


شبکه برق رفسنجان پایدار شد
خسارات سنگین به زیرساخت‌ شبکه توزیع برق
خسارات سنگین به زیرساخت‌ شبکه توزیع برق
کد خبر: 4648
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: با وجود حجم و خسارات گسترده سیلاب طی چند روز اخیر در رفسنجان شبکه توزیع برق این شهرستان پایدار شد و خدمات رسانی در جریان است.
محمد سلیمانی افزود: گروه های امداد و عملیات توزیع برق شمال استان اکنون در محل وقوع سیل در شهرستان رفسنجان به صورت شبانه روزی حضور دارند.
وی تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، خسارت سنگینی به زیرساخت‌های برق در محدوده تحت مدیریت این شرکت وارد کرده است.
شکستن ۳۰۰ پایه برق
سلیمانی تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ پایه برق شکسته و تعدادی از پست های توزیع و شبکه آسیب جدی دیده است اما همکاران شرکت توزیع در کوتاه ترین زمان ممکن با اصلاح شبکه شبکه برق را در حالت پایدار نگه داشتند و در روستاهایی که مسیر دسترسی ندارند به محض بازشدن مسیر شبکه توزیع نواقص اصلاح خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان بیان گرد:  اقدامات اجرایی شده توسط این شرکت درزمینه شرایط هشدار رخدادهای جوی و ورود سامانه مونسونی، در سه بخش برنامه‌ریزی و اجرایی شد.
وی ادامه داد: قبل از وقوع این پدیده، جلسات هماهنگی ستاد مدیریت بحران در سطح شرکت تشکیل و همه سناریوهای مرتبط با مخاطرات ناشی از بارندگی و سیلاب احتمالی بررسی و اقداماتی برنامه ریزی و مصوب شد.
سلیمانی تصریح کرد: مقاوم سازی پایه‌های واقع در مسیل، ایمن سازی پست‌های توزیع زمینی، بازدید از شبکه، جمع آوری اشیای معلق و مخاطره آمیز در حریم شبکه، مرمت حفاری‌ها، بررسی سناریوهای مانور فیدرهای (منبع تغذیه) فشار متوسط و غیره با توجه به مخاطرات انجام شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: بارش رگباری، بروز سیلاب و صاعقه در مناطق مختلف از جمله رفسنجان، نوق، کشکوئیه، انار، زرند، شهربابک، چترود و راور منجر به خساراتی در زیرساخت های برق شد.
به گزارش ایرنا براساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تا صبح امروز برق ۱۶۰ منطقه کل استان در نتیجه سیلاب و تبعات بارش های سنگین قطع شده بود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4648