printlogo


نشست توسعه بومی‌‌‌سازی و ساخت داخل در صنایع معدنی برگزار شد؛
استقرار دبیرخانه «بومی‌سازی» در گهرزمین
استقرار دبیرخانه «بومی‌سازی» در گهرزمین
کد خبر: 4687
جلسه توسعه بومی‌‌‌سازی و ساخت داخل در صنایع معدنی با حضور مدیران شرکت گهرزمین و مدیران و مسوولان بومی‌سازی شرکت‌های بزرگ معدنی کشور ( گل‌‌‌گهر، مس سرچشمه، چادرملو،نظم آوران، گهرروش و راشا) به میزبانی گهرزمین در دفتر مرکزی این شرکت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گهرزمین در ابتدای این جلسه محمد فلاح مدیرعامل شرکت گهرزمین عنوان کرد: بحث بومی‌‌‌سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که امیدواریم با همت تمامی تلاشگران این عرصه به خودکفایی حداکثری ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع معدنی دست پیدا کنیم.
وی در ادامه، انجام بومی‌‌‌سازی را حتی در شرایط قیمت بالاتر الزامی دانست و بر تداوم جلسات بومی‌‌‌سازی به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات تاکید کرد.
مدیرعامل گهرزمین الگو قرار دادن راهبرد صنایع پیشران در بومی‌‌‌سازی محصولات را مطرح کرد و حمایت صنایع معدنی از صنایع و تولیدکنندگان استان کرمان را نیز که مورد تاکید مسوولان قضایی و اجرایی استان است، با اهمیت دانست.
در این جلسه، شرکت گهرزمین ضمن دعوت از شرکت‌های معدنی برای تامین نیازهای خود از داخل کشور، اقدامات خود در بحث بومی‌‌‌سازی قطعات، مجموعه‌‌‌ها و ماشین‌‌‌آلات فناورانه خطوط تولید را که برای نخستین بار در کشور انجام شده بود، ارائه و آمادگی خود را برای همکاری با تمامی شرکت‌های معدنی و صنعتی در این خصوص اعلام کرد.
همچنین مقرر شد به منظور هماهنگی اقدامات در اجرای پروژه‌‌‌های استراتژیک معدنی، به‌‌‌ویژه پروژه بومی‌‌‌سازی دامپ تراک الکترومکانیکال ۱۳۶ تن به عنوان نخستین پروژه مهم، دبیرخانه بومی‌‌‌سازی در شرکت گهرزمین ایجاد شود و تمهیدات لازم را به عمل آورد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4687