printlogo


سیل با کرمان چه کرد؟
خسارت ۲۳۳۰ میلیارد تومانی سیل به استان کرمان
خسارت ۲۳۳۰ میلیارد تومانی سیل به استان کرمان
کد خبر: 4699
طبق اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، براساس آخرین برآوردها، سیل اخیر در ۱۷ شهرستان استان کرمان، ۲۳۳۰ میلیارد تومان خسارات به استان وارد کرد.
سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در شورای اداری استان با محوریت سفر ریاست جمهور به کرمان گفت: از این میزان خسارت وارده، حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان آن در بخش کشاورزی است و با جمع‌بندی نهایی، خسارات وارده به تهران ارسال می شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه با بیان این مطلب که مصوبات سفر ریاست جمهوری از منابع مختلفی از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور، نفت و وزارت‌خانه‌ها از محل فروش اموال در اختیار پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: به عنوان نمونه ۶۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه راه و ۳۶۰۰ میلیارد تومان پروژه جهاد کشاورزی در مصوبات سفر ریاست جمهوری دیده شده است.
آیت الهی موسوی ادامه می دهد: در حوزه‌های زیرساختی از جمله آب و برق مصوبات متعددی از جمله خط انتقال خلیج فارس به کرمان دیده شده است.
او با بیان اینکه برای اختیارات حوزه صنعت و معدن استان نیز در نهاد ریاست جمهوری بحث شد می افزاید: بخشی از اعتبارات از محل نهادهای حمایتی است و زیر ۱۰ درصد آن از منابع استان تامین می‌شود، ضمن اینکه از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن هم برای آن پیش‌بینی شده است.
طبق گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، ملاک طرح‌های سفر ریاست جمهوری پیشرفت بالای ۵۰ درصد است، اما با این وجود با مذاکرات مختلف توانستیم برخی پروژه‌های دیگر را از جمله گلزار شهدای گمنام در پروژه‌ها لحاظ شدند ضمن آنکه برای ساماندهی مزار سردار حاج قاسم سلیمانی و روستای قنات ملک نیز مذاکره و موافقت‌ها گرفته شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4699