printlogo


با انتظار برای احیای برجام؛
دلار به کانال ۳۰ هزار تومان سرک کشید
دلار به کانال ۳۰ هزار تومان سرک کشید
کد خبر: 4704
با انتظار برای احیای برجام کاهش قیمت دلار امروز شدت گرفت و نرخ ارز حتی برای لحظاتی وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد.
قیمت دلار امروز با افت ۵۰۰ تومانی (۱.۶ درصدی) مواجه شد و تا مرز ۳۱ هزار تومان را عقب‌نشینی کرد. این کمترین قیمت دلار از ۷ تیر است.
پس از پایان آخرین دور مذاکرات وین و ادعای غربی‌ها مبنی بر آنکه مذاکرات پایان یافته و طرفین تنها باید در قالب بله یا خیر تمایل خود به امضای متن به دست آمده را اعلام کنند، توافق بسیار نزدیک به نظر می‌رسد. هر چند در عین نزدیکی، احیای برجام به دلایلی دور هم ارزیابی می‌شود. از جمله آنکه تهران روایت غرب از پایان مذاکرات را قبول ندارد. ضمن آنکه سابقه قرار گرفتن در یک قدمی توافق در دورهای پیشین هم قرار دارد که فعالان بازار ارز را نسبت به این موضوع محتاط می‌کند. برای جزییات بیشتر در این خصوص گزارش «پیام برجامی قیمت دلار» را بخوانید.
افت دلار تا کجا؟
امروز دلار پس از ورود به کانال ۳۰ هزار تومان با حمایت همراه شد و تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۳) دوباره به بالای مرز ۳۱ هزار تومان (تا سطح ۳۱۱۲۰ تومان) بازگشته است. معامله‌گران اشاره دارند در صورت شکست محدوده حمایتی ۳۰۸۰۰ تومان دلار هرات، احتمال تشدید ریزش در بازار تهران وجود دارد.
معامله‌گران تکنیکال اشاره دارند که روند صعودی دلار که از تاریخ ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۰ شکل گرفته بود شکسته شده است. امروز هم به واسطه کاهش شدید این نرخ شاهد قرارگیری قیمت دلار حوالی ۳۰.۹۸۰ تومان هستیم که محدوده حمایتی استاتیک و مهمی برای این نرخ گمارده می‌شود. درصورتی که این سطح به واسطه گارد نزولی که در دلار شکل گرفته است، رو به پایین شکسته شود، هدف و محدوده حمایتی بعدی حوالی ۳۰.۲۰۰ تومان خواهد بود که در ادوار قبلی بارها سبب تغییر روند قیمت دلار شده است.
نکته دیگر آن است که در صورتی که محدوده حمایتی دلار حوالی ۳۰.۲۰۰ تومان شکسته شود، نظاره‌گر شکل‌گیری الگوی سر و شانه در این شاخص خواهیم بود که از قدرت بالایی برای تغییر روند نمودارها برخوردار است. باید دید که قیمت دلار در تقابل با حمایت‌ها و مقاومت‌ها خود چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4704