printlogo


بازدید وزیر اقتصاد از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان؛
افتتاح عریض‌ترین شانتینگ ریلی ایران در گل‌گهر
افتتاح عریض‌ترین شانتینگ ریلی ایران در گل‌گهر
کد خبر: 4725
در آخرین ایستگاه سفرهای استانی دولت به استان کرمان، وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده رییس جمهور از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان بازدید کرد.
دکتر خاندوزی به همراه مهندس عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، معاونان وزارت اقتصاد،مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و جمع دیگری از مدیران شهرستان سیرجان از معدن روباز و دیگر بخش‌های شرکت گل‌گهر بازدید کرد.
بازدید از سنگ شکن ژیراتوری خطوط تغلیظ از دیگر برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی در این بازدید بود.
افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان
همزمان با سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به شهرستان سیرجان به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور، دکتر خاندوزی با حضور در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان، عریض ترین شانتینگ ریلی کشور را افتتاح کرد.
این پروژه ریلی ۷۲ کیلومتری، دارای ۲۹خط مبادله ای که ۶خط آن ورودی و خروجی و ۲۳ خط آن برای توقف قطارهای حمل بار در نظر گرفته شده است .
به گفته مهندس عتیقی مدیر عامل شرکت گل گهر سیرجان ،۱۰۰درصد این پروژه از داخل تولید شده است و با سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.
شایان ذکر است،شرکت گل گهر در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از 15 میلیون تن کنسانتره و بیش از 10 میلیون تن گندله بزرگترین تولید کننده کشور می باشد و با اجرای پروژه های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش 30 میلیون تن خواهد رسید.



 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4725