printlogo


در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان آغاز شد
احداث بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی ایران
احداث بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی ایران
کد خبر: 4730
عملیات احداث بزرگ ترین نیروگاه برق خورشیدی کشور در مقیاس ۳۰۰ مگاوات همزمان با سفر استانی دولت، در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلید خورد.
طرح احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی برق خورشیدی مجتمع مس سرچشمه در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان با حضور مدیرعامل شرکت مس،مدیر مجتمع مس سرچشمه و نماینده رفسنجان و انار در مجلس آغاز شد.
علی فهیمی مجری احداث نیروگاه‌های مس سرچشمه رفسنجان در این آئین افزود: این نیروگاه خورشیدی در راستای پایبندی شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی و حفاظت از محیط ‌زیست احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: این نیروگاه پس از کلنگ‌زنی در دو فاز که فاز اول ۲۵ مگاوات و فاز تکمیلی تا ۳۰۰ مگاوات خواهد رسید، احداث می‌شود.
فهیمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه از زمان انتخاب پیمانکار نیروگاه قابلیت راه‌اندازی و اتصال به شبکه سراسری را داشته باشد.
وی با بیان اینکه اعتبار طرح بیش از ۱۲۰ میلیون یورو است، گفت: فضای پیش‌بینی شده به ازای هر مگاوات یک تا یک ونیم هکتار زمین در نظر گرفته و در مجموع در حدود ۴۵۰ هکتار برای این طرح در نظر گرفته شده است.
فهیمی همچنین متذکر شد، تاکنون در این مقیاس نیروگاه تجدیدپذیر و خورشیدی نداشتیم و این نیروگاه در آینده بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور و منطقه خواهد بود.
حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: امسال دولت مدیریت کرد و  برق مصارف خانگی قطع نشد و در خصوص صنایع، کارخانجات و ادارات برنامه‌ریزی شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4730