printlogo


رییس اتاق کرمان در نشست فعالان ااقتصادی استان با وزیر صنعت:
آینده توسعه صنعتی استان کرمان چه می‌شود؟
آینده توسعه صنعتی استان کرمان چه می‌شود؟
کد خبر: 4733
رئیس اتاق کرمان در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر صمت با اشاره به اینکه 60 درصد پهنه های اکتشافی استان کرمان بلا استفاده مانده است، افزود: 20 سال آینده ذخایر معدنی کرمان تمام می شود و آنگاه این سئوال پیش می‌آید که صنایع کرمان چه کنند؟.
 سیدمهدی طبیب زاده خاطرنشان کرد: شاخص های توسعه استان به ویژه شاخص سرانه درآمد پایین و از رتبه 25 به بعد است و این شرایط زیبنده استانی با این همه ظرفیت و توانمندی نیست. وی ادامه داد: سال ها قبل برای راه اندازی مراکز تجاری در 5 کشور توافقنامه ای به امضا رسیده که اگر این موضوع پیگیری و مراکز راه اندازی شود، کل کشور می توانند از آنها استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان،وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران با یک درصد جمعیت دنیا، یک درصد ذخایر سنگ آهن و 7 درصد مس جهان را داراست، گفت: در حالی توسعه فولاد در کشور اتفاق افتاده که قیمت یک تن شمش فولاد 12 میلیون تومان و یک تن مس 200 میلیون تومان است که این موضوع خطای راهبردی بسیار بزرگی بود و باید جبران شود.
فاطمی امین در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان افزود: در مس عقب ماندگی بسیار زیادی داریم که برای  جبران آن تولید یک میلیون تن مس در برنامه است و اشتغال بسیاری نیز ایجاد خواهد کرد. وی ادامه داد: شناسایی ذخایر معدنی از سال گذشته در کشور و از خراسان جنوبی آغاز شده و امیدواریم بتوانیم بزودی کار گسترده شناسایی و اکتشاف را در نقاط مختلف کشور انجام دهیم.
فاطمی امین، با تاکید بر اینکه در بخش معدن باید ترازنامه ذخایر معدنی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در بخش ماشین آلات صنعتی برای تامین تجهیزات مورد نیاز فعالیت گسترده ای را آغاز کرده ایم و به آن توجه ویژه داریم. وی در رابطه با صنعت خودروسازی به عدم توازن بین ظرفیت مونتاژ و ظرفیت تولید قطعات اشاره و بیان کرد: این توازن برای افزایش ظرفیت تولید و کمک به اقتصاد و اشتغال جامعه باید برنامه ریزی و انجام شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری به مسائل مربوط به رفع تعهد ارزی پرداخت و گفت: امیدواریم روزی تراز تجاری کشور آنقدر بالا رود که درگیر تعهدات ارزی نباشیم اما تا رسیدن به آن شرایط، بر اساس قانون مبارزه قاچاق ارز و کالا، اقداماتی برای تسریع در تعهدات ارزی انجام و جلسات متعدد با بانک مرکزی برای ساده‌تر کردن فرآیندهای ارزی برگزار شده است.

 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4733