printlogo


با پیشنهاد استاندار کرمان، رقم خورد
باز شدن دوباره پرونده «احداث مترو» در کرمان
باز شدن دوباره پرونده «احداث مترو» در کرمان
کد خبر: 4837
هنوز شهرداری کرمان از تسویه بدهی‌های قبلی‌اش به قرارگاه خاتم خلاص نشده، استاندار کرمان با طرح موضوع «احداث مترو» درصدد گشودن باب همکاری مجددی با خاتم و باز کردن دفتر حساب و کتاب جدیدی بین این مجموعه و شهرداری کرمان برآمده است.
استاندار کرمان از لزوم ظرفیت‌سنجی شهر کرمان برای اجرای خط مترو گفت و بیان کرد: شهر کرمان به عنوان مرکز استان زیرساخت هایی نیاز دارد تا علاوه بر کاهش ترافیک در محورهای اصلی و پرتردد، چهره این شهر نیز متفاوت و در خور شان مرکز استان باشد.
محمدمهدی فداکار در دیدار مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، با اشاره به زمینه‌های مشارکت قرارگاه در پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان کرمان و با اشاره به کار تخصصی و حرفه‌ای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: ظرفیت قرارگاه در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف استان از جمله مسکن، توسعه خطوط ریلی، راه و محرومیت‌زدایی قابل استفاده است.
وی به ۶ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان در حوزه راه و شهرسازی اشاره داشت و گفت: از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء می‌توان در این پروژه‌ها کمک گرفت.
استاندار کرمان از امکان مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در طرح نهضت ملی مسکن و پروژه‌های روستایی از جمله راه‌های مواصلاتی، احداث و نوسازی خطوط ریلی استان نام برد.
فداکار همچنین از لزوم ظرفیت‌سنجی شهر کرمان برای اجرای خط مترو نیز گفت و بیان کرد: شهر کرمان به عنوان مرکز استان زیرساخت هایی نیاز دارد تا علاوه بر کاهش ترافیک در محورهای اصلی و پرتردد، چهره این شهر نیز متفاوت و در خور شان مرکز استان باشد.
استاندار کرمان گفت: گلزار شهدای کرمان با توجه به وجود مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیازمند زیرساخت‌های اولیه از جمله راه دسترسی است که قرارگاه خاتم‌الانبیا در بخش‌هایی از آن می‌تواند مشارکت کند.
وی مشارکت در احداث پروژه سیلبند جیرفت را نیز پیشنهاد داد و گفت: این طرح اولویت استان و مورد تاکید رئیس جمهور است و با اجرای آن نقاط روستایی بسیاری از سیلاب‌ها در امان می‌مانند و ده‌ها هزار هکتار زمین برای کشاورزی آزاد می‌شود.
استاندار کرمان مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در فعالیت‌های محرومیت‌زدایی استان را نیز مطرح کرد.
به گزارش ایسنا، اوایل تابستان سال ۸۹ بود که شهردار وقت کرمان در یک نشست خبری از ایجاد خط قطار شهری در این شهر خبرداد. وی هدف از اجرای این پروژه را کمک به حل معضل ترافیک این شهر و ایجاد حمل و نقل عمومی ارزان قیمت اعلام کرد که با رفتن این مسئول طی سالهای بعد نیز بحث ایجاد قطار شهری بارها مطرح شد،اما به دلایل مختلف در شورای شهر کرمان گزینه های تراموا و مونوریل به جای مترو مورد تایید قرار می گرفت که هیچ کدام نیز عملیاتی نشدند.
همچنین سیف اللهی شهردار وقت کرمان در سال ۹۳ نیز دوباره موضوع ایجاد مترو را مطرح و از انجام مطالعات متروی شهر کرمان از میدان شهدا تا آزادی توسط مشاوران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خبر داد که دیگر از آن دوران به بعد موضوع پرونده مترو در کرمان به نوعی مختومه شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4837