printlogo


نارضایتی ادامه‌دار استاندار کرمان؛
کرمان از درآمد معادن بی‌نصیب است
کرمان از درآمد معادن بی‌نصیب است
کد خبر: 4852
در استان معادن زیادی داریم ولی متاسفانه چیزی نصیب استان نشده و فقط زمین استان در حال خالی شدن و استفاده است و هم نیروی انسانی و هم وقت زیادی در معادن بدون نفع به استان هدر رفته است...
استاندار کرمان نقش شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در توسعه استان را مهم و کلیدی دانست و گفت: نقش شرکت‌های صنعتی معدنی در توسعه استان شایان بوده و برای تامین سرمایه مالی پروژه های بزرگ استان و به نتیجه رساندن پروژه های مهم استان، می‌توان در قالب افزایش سرمایه از سهام این شرکت‌ها استفاده نمود.
محمدمهدی فداکار در جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان با اشاره بر اینکه اقتصاد استان مخصوصا در حوزه معادن همیشه دچار مشکل بوده، افزود: ما در استان معادن زیادی داریم ولی متاسفانه چیزی نصیب استان نشده و فقط زمین استان در حال خالی شدن و استفاده  است و هم نیروی انسانی و هم وقت زیادی در معادن بدون نفع به استان هدر رفته است لذا خدمات آنها در استان باید به درستی شکل گیرد و نگاه‌شان به استان اصلاح شود.
 فداکار با بیان اینکه مدیران و مسئولین در کنار هم  معادن را مدیریت کنند تا به نفع استان و در راستای پیشرفت استان بکار گرفته شوند افزود: باید این شرکت‌ها سعی کنند از سرمایه داران استان خرید کرده حتی شده با قیمت ۵ درصد بالاتر از خارج استان و این یکی از کارهایی است که می‌تواند برای پیشرفت کار معادن در استان به کار گرفته شده و شکل بگیرد لذا جلسه ای با مدیران شرکتها در استان گذاشته شود و منابع و ظرفیت ها را اعلام کرده تا به یک جمع بندی دقیقی برسیم.
استاندار کرمان در مورد بخش کشاورزی استان نیز عنوان کرد: انتقال آب هنوز یک بحث بزرگی است و تلاش و پیگیری زیادی می خواهد تا به نتیجه برسد لذا باید تبدیل به خواست عمومی شود و بحث ماده 27 و 28 که برای ما و انتقال آب مانع ایجاد کرده را حل کنیم و برای صنعت باید بیشتر تعلق گیرد چون نیاز استان است لذا در احکام برنامه هفتم توسعه این اختیار به استانها باید داده شده و موضوع رها نشود و باید بطور خاص در استان پیگیر شود.
مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در بخش عمده ای از شرکتها و صنایع استان و کل کشور، مصرف برق بالایی را شاهد هستیم افزود: بحث انرژی باید تبدیل به یک مورد خاص شود و پیگیری صورت گیرد و خوشبختانه در استان انرژی خورشیدی را داریم که این بهترین ظرفیت خوبی است که هر گاز و خوراکی که از آن آزاد می شود در اختیار استان و برای صنایع پایین دست استفاده شود.
فداکار افزود: در بحث گردشگری اتفاقات خوبی در استان صورت گرفته و از چند پروژه مهم در استان بازدید شد که به زودی افتتاح خواهند شد که یکی از مهمترین آنها کاروانسرای وکیل است که ظرفیت بسیار مهمی برای استان و جذب گردشگر خواهد بود و همچنین باغ هنرمند در لنگر که یکی از بی نظیرترین مکان های میراث فرهنگی است که در حال بازسازی بوده و به زودی افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: در بحث میراث فرهنگی بحث امنیتی آن در حال پیگیری است که با وحدت رویه و همکاری و هماهنگی باید کار پیش رود.
فداکار مهمترین موضوع را در استان انتقال آب شرب دانست و خاطر نشان کرد: راه نجات استان همین انتقال آب است و تا حدودی حل شده و مشکل اصلی در بخش  زرند است که به زودی بحث آب شرب آن  منطقه نیز حل خواهد شد لذا  اگر بحث اراضی بایر و انتقال آب حل شود آب کرمان مشکلی نخواهد داشت.
استاندار کرمان در مورد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کرمان نیز عنوان کرد: کل اعتبارات سفر هیات دولت به استان مربوط به پروژه های نیمه تمام خواهد بود که مصوباتی نیز بعد از سفر بوده که باید پیگیر باشیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4852