printlogo


۹۵.۸ درصد مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی است؛
خشکسالی در کرمان ۲۵ ساله شد
خشکسالی در کرمان ۲۵ ساله شد
کد خبر: 4856
رئیس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: استان کرمان از سال ۱۳۷۶ وارد دوره خشکسالی شده و همچنان ادامه دارد.
زهرا نجفی نیک گفت: شاید در برخی سال‌ها مقداری بارندگی در این خطه خوب بوده اما ترسالی نداشتیم و مطمئنا سال زراعی جاری هم تمام شود، اعداد و ارقام باز گویای خشکسالی خواهد بود.
زهرا نجفی نیک درباره درصد مساحت تحت تاثیر خشکسالی استان طی یکسال گذشته (تا پایان مرداد سال جاری) و وضعیت خشکسالی استان به ایسنا می گوید: ۹۵.۸ درصد مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی است.
طبق اعلام او، ۴.۷ درصد مساحت استان کرمان تحت تاثیر خشکسالی خفیف، ۱۳.۶ درصد دچار خشکسالی متوسط، ۲۷.۵ درصد خشکسالی شدید و ۴۹.۹ مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی بسیار شدید است.
به گفته رئیس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان کرمان، شهرستان‌های انار، بافت، جیرفت، رابر، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، شهربابک، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، نرماشیر و منوجان به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی دچار خشکسالی هستند.
او با بیان اینکه استان کرمان از سال ۱۳۷۶ وارد خشکسالی شده و همچنان ادامه دارد، افزود: شاید در برخی سال ها مقداری بارندگی در این خطه خوب بوده اما ترسالی نداشتیم و مطمئنا سال زراعی جاری هم تمام شود، اعداد و ارقام باز گویای خشکسالی خواهد بود.
«میزان بارندگی استان از مهرماه ۱۴۰۰ تا پنج شهریورماه سال جاری، ۹۷.۶ میلیمتر است  که در بلندمدت این عدد ۱۳۴.۱ میلیمتر بوده است لذا کرمان ۲۷ درصد کاهش بارندگی نسبت به بلندمدت دارد و تاکنون ۷۱ درصد یک سال کامل آبی را دریافت کرده است.» این مطلب پایانی رئیس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان کرمان به خبرنگار ایسنا بود.
به گزارش ایسنا، حمیده حبیبی رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز با اشاره به پیش‌بینی‌های بلند مدت بارندگی در استان کرمان به ایسنا می گوید: برای سه ماه آینده پیش بینی شده که بارش باران در کشور کمتر از حد نرمال باشد و در استان کرمان نیز اینگونه خواهد بود.
او، درباره وضعیت جوی استان در هفته جاری نیز می گوید: از امروز یکشنبه (ششم شهریورماه) یک یا دو درجه افزایش دما نسبت به روز شنبه را در سطح استان خواهیم اشت و جو استان نیز در این بازه پایدار است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4856