printlogo


واکنش باهنر به طرح تقسیم کرمان از سوی رییسی در سفر استانی؛
تصمیم خطیری است و باید مواظبت کرد
تصمیم خطیری است و باید مواظبت کرد
کد خبر: 4870
تقسیم استان کرمان یک تصمیم خطیر است و باید مواظبت کرد. می‌تواند بر اقتصاد جنوب کشور و جمعیت کشور اثر بگذارد لذا باید با مطالعه قبلی باشد چون ممکن است مابقی استان‌ها هم مطالبه کوچک و بزرگ شدن داشته باشند...
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از گفت و گوی خود با تسنیم به سفرهای استانی دولت پرداخته و در مورد سفر رییسی به کرمان هم اشاره ای داشته است که در ادامه می‌خوانید:.
در سفرهای استانی یکی از بحث‌هایی که من دارم و به دولت هم برنمی‌گردد این است که ما مطالبات غیرممکن خیلی داریم و همه ما هم مقصر هستیم؛ نمایندگان مجلس، صدا و سیما ، وزرا دائم درحال پوشش دادن مطالبات غیرممکن هستند، آقای رئیس جمهور وقتی سفر می‌روند این کار خیلی ارزشمندی است که یکی از عوامل بازگرداندن سرمایه اجتماعی است ولی باید مواظبت کرد وعده‌های ناممکن داده نشود.
ما به قیمت حدوداً چند سال قبل 700 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دولتی داریم. اگر دولت در هر سفر 5 هزار میلیارد به این رقم اضافه کند، عملاً حالا حالها با بودجه دولت نمیتوان تمام کرد؛ یا باید فروخت یا رایگان واگذار کرد. در این اوضاع و احوال اضافه کردن به هزینه‌های دولت کار درستی نیست؛ البته تا جایی که من رصد کردم آقای رئیس جمهور در حال مراقبت از این موضوع هستند اما اخیرا معاون اجرایی گزارشی که داد ظرف یک سال گذشته 30، 40 هزار میلیارد تومان وعده جدید دادیم که این وعده‌ها را باید مدیریت کرد و هرچه پول داریم باید پروژه‌های گذشته را تمام کرد.
یا مثلا در ماجرای کم آبی یک نفر برود اصفهان بگوید من آب شما را تامین می‌کنم یا یک نفر هم برود شهرکرد بگوید من آب شما را تامین می‌کنم؛ خب اینکه نمی‌شود یا سفر اخیر آقای رئیس‌جمهور به کرمان؛ ایشان در جنوب کرمان رفتند سخنرانی عده‌ای آمدند داد و بیداد کردند ایشان وعده استان کرمان جنوبی را دادند؛ من نمی‌خواهم موضع‌گیری کنم که مخالفم یا موافق اما بهرحال این تصمیم، یک تصمیم خطیر است و باید مواظبت کرد و می‌تواند بر اقتصاد جنوب کشور و جمعیت کشور اثر بگذارد لذا باید با مطالعه قبلی باشد چون ممکن است مابقی استان‌ها هم مطالبه کوچک و بزرگ شدن داشته باشند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4870