printlogo


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد
کرمان پنج هزار و ۳۷۹ شرکت تعاونی فعال دارد
کرمان پنج هزار و ۳۷۹ شرکت تعاونی فعال دارد
کد خبر: 4871
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و تعاون گفت: اگر به حوزه تعاون بها داده شود گره گشای بسیاری از گره های کور اقتصادی کشور مانند اشتغال و مسکن می تواند باشد.
محمدرضا مصباح ادامه داد: در کشور هزاران شرکت تعاونی با موفقیت در حال فعالیت هستند و نقش خود را به خوبی ایفا می کنند اما بعضا سه تا ۱۰ تعاونی که مشکل دار هستند به عنوان شناسنامه تعاون هر شهر و استان معرفی و متاسفانه همین تعاونی‌های مشکل‌دار نماد تعاونی ها می‌شوند و مردم را نسبت به حضور در تعاونی ها دلسرد می کنند.
مصباح بیان داشت: در استان کرمان پنج هزار و ۳۷۹ شرکت تعاونی فعال داریم که برای ۶۳هزار و ۷۰۱نفر اشتغالزایی کرده‌اند.
وی مجموع سرمایه گذاری فعلی تعاونی ها را حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی با هزار و ۱۰۳ تعاونی، در حوزه خدمات هزار و ۱۶۴ مورد و در حوزه صنعتی با ۹۳۶ تعاونی فعالیت دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: بیشترین تعاونی های استان در شهرستان‌های کرمان با هزار و ۶۶۸ تعاونی، جیرفت با ۴۸۱ تعاونی و بافت با ۴۴۲ تعاونی وجود دارد.
وی از تشکیل ۱۱۷ تعاونی از نیمه دوم سال گذشته تاکنون خبرداد و گفت: این تعداد تعاونی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی برای چهار هزار و ۱۲۹ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
مصباح خاطرنشان کرد: صادرات توسط شرکت های تعاونی استان کرمان در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۱ میلیون دلار بود که در سال گذشته به ۷۲ میلیون دلار افزایش یافت و نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشت.
وی با اشاره به آموزش پنج هزار و ۲۹۸ تعاونی در استان طی سال گذشته گفت: بر روی ۲هزار و ۸۲ تعاونی نظارت و مشکلات ۵۲ تعاونی مشکل دار را رسیدگی و ۶۳ تعاونی را حسابرسی کردیم.
وی از برگزاری جشنواره تعاونی های برتر استان کرمان در ۱۲ شهریورماه جاری در استان خبرداد و گفت: در این جشنواره از ۶ تعاونی برتر تقدیر می‌شود.
مصباح با بیان اینکه همزمان با هفته تعاون ۱۴۶ واحد مسکونی کارکنان تعاونی مسکن مس افتتاح می شود اظهارداشت: طی سال گذشته ۱۲۲ درصد تعهد اشتغال استان کرمان اجرایی شده است و امسال نیز تلاش می شود که این مهم در استان محقق شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان کرمان گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال قبل کاهش داشته و بالغ بر نیمی از این افراد نیر مربوط به معدن آسمینون منوجان هستند.
به گزارش ایرنا،مصباح تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند را ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان عنوان کرد و افزود: از این تعداد بیش از هزار نفر مربوط به کارگران بیکار شده معدن آسمینون منوجان هستند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4871