printlogo


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان خبر داد
تعهد ۱۱۳ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز کرمان
تعهد ۱۱۳ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز کرمان
کد خبر: 4872
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: تعهد خیرین مدرسه ساز استان، طی ۶ ماه گذشته ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است.
رضا هدایتی افزود: نوسازی مدارس استان کرمان همچنین ۳۰ میلیارد تومان توافقنامه با خیرین در حال انعقاد دارد که با تعهد ۶ ماه گذشته خیرین در مجموع حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است.
وی تعهد خیرین مدرسه ساز استان کرمان را طی سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه ریزی اداره کل نوسازی مدارس کرمان برای حذف مدارس کانکسی خبر داد و گفت: در این طرح اولویت با مدارس مستقل کانکسی با آمار کلاس های بیش از ۱۰ دانش آموز است.
وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی اداره کل نوسازی مدارس کرمان تا مهر سال آینده تمام مدارس کانکسی در این استان برچیده خواهند شد.
هدایتی تصریح کرد: بخشی از اعتبارات نوسازی مدارس دولتی است که ۹۰ درصد آن از اعتبارات ملی و ۱۰ درصد دیگر از محل بودجه های استانی تامین می شود.
تحویل ۶۴ پروژه آموزشی به آموزش و پرورش کرمان
هدایتی با تاکید بر اینکه امروز ۶۴ پروژه آموزشی با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شد بیان کرد: طی یک سال اخیر ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در مدارس استان کرمان اجرا شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس کرمان گفت: طی یک سال گذشته  ۴۷۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در مدارس این استان احداث شده و برخی موارد در دست ساخت است.
وی به تعمیر مدارس خسارت دیده از سیل جنوب کرمان ادامه داد: این استان طی سال گذشته جهش بزرگی در زمینه تامین تجهیزات و هوشمند مدارس داشته است.
هدایتی از هزینه کرد ۲۷ میلیارد تومان برای هوشمندسازی هنرستان های استان کرمان از محل اعتبارات ملی خبر داد و گفت: بودجه هوشمندسازی فضای آموزشی و کلاس های آموزشی در سال ۹۹ حدود پنج میلیارد تومان بوده که در سال گذشته به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی همچنین به تخصیص اعتبار آموزشی در سفر رییس جمهور به استان کرمان اشاره کرد و گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس این استان تصویب شده است.
مدیر کل نوسازی مدارس کرمان ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام استان کرمان هزینه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: ۷۷۷ کلاس درس طی سال جاری به سیستم  سرمایشی و گرمایشی استاندارد مجهز شده و ۲۰۰ کلاس درس دیگر تا اول مهر سال جاری به این سیستم اضافه خواهد شد.
هدایتی تاکید کرد: سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس استان کرمان تا سه سال آینده استانداردسازی می شود.
وی با اشاره به اینکه در هیچ کلاسی در استان کرمان از بخاری نفتی استفاده نمی شود گفت: تجهیز کلاس های جنوب کرمان به سیستم های استاندارد در دست اقدام است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4872