printlogo


در پنج ماهه ابتدای سال رقم خورد
کاهش وزن و ارزش صادرات کرمان
کاهش وزن و ارزش صادرات کرمان
کد خبر: 4875
سرپرست گمرکات استان کرمان به وضعیت صادرات و واردات استان کرمان در سال جاری اشاره و گفت: طی ۵ ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۱۸ هزار و ۳۱۰ تن کالا به ارزش ۱۷۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۸۱۵ دلار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی کاهش داشته است.
محمد ثمررخی، با اشاره به کاهش زمان تشریفات گمرکی واردات و صادرات کالا در گمرکات افزود: با توجه به اینکه سازمان های زیادی در امر تجارت خارجی ذی‌مدخل بوده که باید برای ترخیص کالا از گمرک، مجوزهای لازم را صادر کنند که همه این موارد ممکن است فرآیند ترخیص را طولانی کند،
وی با تاکید بر اینکه گمرک درصدد این است تا زمان تشریفات گمرکی را به حداقل زمان ممکن کاهش دهد افزود: امیدواریم با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های همجوار بتوانیم کاهش قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم.
سرپرست گمرکات استان کرمان به وضعیت صادرات و واردات استان کرمان در سال جاری اشاره و افزود: طی ۵ ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۱۸ هزار و ۳۱۰ تن کالا به ارزش ۱۷۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۸۱۵ دلار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی کاهش داشته است.
ثمررخی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۴۹ هزار و ۹۳۳ تن کالا به ارزش ۹۸۸ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳ دلار وارد استان شده که از لحاظ وزن ۸۰ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به دریافت حقوق و عوارض گمرکی نیز گفت: طی ۵ ماهه ابتدایی سال جاری درآمد گمرکات استان کرمان بیش از ۸ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل۳۱۳ رشد داشته است .
سرپرست گمرکات استان در بحث مبارزه با قاچاق گفت: در پنج ماهه ابتدایی امسال، ۱۹۶ پرونده قاچاق در گمرکات کرمان به ارزش بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.
ثمررخی با اشاره  موضوع ارائه تسهیلات گمرکی به فعالان مجاز اقتصادی (AEO) و شرکتهای دانش بنیان از طریق گمرکات اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و براساس منویات مقام معظم رهبری نسبت به اعطاء تسهیلات ۱۸گانه به شرکتهای موصوف اقدامات لازم صورت گرفته که اهم آنها شامل اخذ ضمانت نامه بانکی به سررسید یکساله به جای پرداخت نقدی حقوق وعوارض گمرکی، اعمال تخفیفات در هزینه خدمات گمرکی تا سقف ۵۰ درصد و ترخیص کالا خارج از مسیرهای تعیین شده (سبز، زرد و قرمز ) در گمرکات است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4875