printlogo


در اتاق کرمان بررسی شد؛
تاثیر فرهنگ در محیط کسب و کار
تاثیر فرهنگ در محیط کسب و کار
کد خبر: 4898
نشست بررسی تاثیر فرهنگ در محیط کسب و کار با حضور رئیس اتاق کرمان و اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
رئیس اتاق کرمان در این نشست گفت: در کرمان مانند سایر نقاط کشور مهمترین عامل توسعه، نیروی انسانی است و در استان ما این موضوع به شدت خود را نشان داده زیرا همواره از منابع خدادادی، سرمایه گذاری ها و توجه به اقتصاد برخوردار بوده‌ایم. سیدمهدی طبیب زاده افزود: باید بررسی شود که چه رفتاری از سوی نیروی انسانی در استان انجام شده یا انجام نشده که نتیجه آن عدم توسعه یافتگی منابع است.
وی ادامه داد: در این زمینه گاهی رفتارهایی از برخی مدیران و کارمندان دیده می شد که از آنها عدم تعصب به استان، عدم توجه به سرمایه گذاری و... برداشت می شود که این شرایط اصلا مناسب نیست. طبیب زاده، با تاکید بر اینکه باید عوامل فرهنگی موثر در نامناسب بودن فضای کسب وکار بررسی و برای آن راهکار ارائه شود، اظهار کرد: کرمانی ها در خارج از استان و خارج از کشور افراد بسیار موفقی هستند و به نظر می رسد یکسری مسائل در محیط باعث می شود که همان افراد نتوانند نقش موثری در توسعه یافتگی داشته باشند.
رئیس اتاق کرمان خاطرنشان کرد: غیرقابل پیش بینی بودن قوانین، مقررات و سیاستگذاری ها برای همه استان های کشور یکسان است اما باید بررسی شود که چرا استان کرمان فضای نامناسب‌تر کسب و کار را نسبت به بسیاری استان ها دارد.
در ادامه عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: رفتارهای فرهنگی جان سخت هستند و به راحتی تغییر نمی کنند و رفتارهایی مانند انزوا، عدم مطالبه گری، گرایش به درون گرایی، انفعال گرایی و مخالف با توسعه جز عادت های برخی مردم کرمان از گذشته تا کنون بوده است.
داریوش بوستانی، با اشاره به انجام تحقیقات میدانی در بازار کرمان در رابطه با روحیه پایین کاسبی و تجارت مردم استان افزود: در این تحقیق به مولفه مهم "زمان مبهم" دست یافتیم به این معنا که ساعت شروع و پایان کار بسیاری از کاسب کاران در کرمان مشخص نیست و همین موضوع نمی تواند فضای روشنی برای آینده مشخص کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،وی با بیان اینکه روحیه تغییر چندان در بین مردم کرمان وجود ندارد و روندهای فکری در طول تاریخ در شکل گیری رفتار شهروندان تاثیرگذار بوده است، گفت: درخواست می شود نگرش‌های فرهنگی استان به صورت سالیانه پایش و نتایج آن در رشد فرهنگ کار و توسعه به کار گرفته شود. بوستانی تصریح کرد: در حال حاضر باید عادت ها را بررسی کرد تا مشخص شود به چه تغییراتی نیاز داریم و این نیازها را از سطوح پایین در مدارس و آموزشگاه ها آغاز کنیم.
گفتنی است در این نشست بر تغییر باورها برای بهبود فضای کسب و کار کرمان تاکید شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4898