printlogo


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:
۷۵۲ نیاز فناورانه استان کرمان احصا شد
۷۵۲ نیاز فناورانه استان کرمان احصا شد
کد خبر: 4901
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تاکنون ۷۵۲ نیاز فناورانه این استان احصا شده که باید ضمن ایجاد هماهنگی بین تولید و کاربرد علم، این نیازها را درون استان به مرحله تولید برسانیم.
جعفر رودری در نشست شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان کرمان افزود: بیش از ۷۵۰ نیاز فناورانه این استان را بین مراکز تولید علم از جمله  ۱۰۰ واحد دانشگاهی و ۵۹ مرکز هزینه R&D توزیع می کنیم.
وی اظهار داشت: تقسیم کار باید بین دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و هزینه R&D شکل بگیرد و حتی اگر ۱۰ درصد از این نیازها به مرحله تولید برسد، کار بزرگی در استان کرمان انجام شده است.
دبیر شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان کرمان گفت: این استان در مرحله تولید علم جایگاه خوبی در کشور دارد و این در حالی است که ایران جایگاه ۱۵ دنیا را در این حوزه به خود اختصاص داده اما متاسفانه در حوزه کاربرد علم جایگاه خوبی نداریم.
وی ابراز داشت: استان کرمان دارای ۱۰۰ واحد دانشگاهی آموزش عالی، سه هزار مقاله سالانه ISI و ۲ هزار و ۷۰۰ هیات علمی دانشگاه و ۵۹ مرکز هزینه R&D دانشگاهی، صنایع و تحقیقاتی است.
رودری افزود: باید با ایجاد تعامل بین ۲ مرحله تولید و کاربرد علم، هماهنگی بین این حوزه ها را در استان کرمان برقرار کنیم.
وی عنوان کرد: وضعیت نیازهای علمی و تحقیقاتی کرمان در قالب چهار کمیته زیرمجموعه شورای راهبری و فناوری این استان رسیدگی می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه ۸۵ درصد از نیازهای فناورانه احصا شده در بخش صنعت و معدن بوده است گفت: آمار نشان می‌دهد، کار در همه کمیته ها یکسان پیش نرفته و در این زمینه مقرر شد که کار کمیته ها تکمیل شود.
وی یادآور شد: برخی نهادهای به عنوان پشتیبان این طرح انتخاب شده اند و شورای راهبری و فناوری کرمان نیز بحث تامین مالی را از محل اعتبارات صندوق شکوفایی و نوآوری پیگیری می کند، ضمن اینکه ۱۰ درصد از منابع این استان برای این حوزه کنار گذاشته شده است.
رودری با بیان اینکه فعالیت کمیته های شورا در این بخش بسیار حائز اهمیت است گفت: همچنین ۱۵ سرفصل آموزشی و مهارتی استان کرمان احصا شده که می تواند مورد تاکید دانشگاه و مراکز فنی و حرفه ای قرار گیرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4901