printlogo


در اتاق کرمان انجام شد
افتتاح دفتر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی
افتتاح دفتر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی
کد خبر: 4902
دفتر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در محل اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان افتتاح شد.
رئیس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در نشستی به منظور افتتاح این دفتر گفت: باید مکتب شهید سلیمانی در اقتصاد تعریف و به استراتژی، راهبرد و اجرای آن کمک شود. غلامرضا حسن پور، با اشاره به اینکه شهید سلیمانی با تفکر بسیجی علاوه بر بحث نظامی، در اقتصاد نیز مانند ساخت صحن در عتبات عالیات و... موفق بود، افزود: باید همه مولفه‌های اقتصادی را تعریف کرد و با روحیه جهان شمول سردار سلیمانی، همه را به وسط میدان آورد و کار مهم را رقم زد.
وی ادامه داد: بسیج آمده تا برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی مین‌زدایی و از آنها در مقابل برخی توطئه ها حمایت کند. حسن پور، خاطرنشان کرد: اگر همه مجموعه های اقتصادی در این 10 سال از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ها اطاعت می کردند در اقتصاد اوضاع بهتری داشتیم.
قرارگاه خاتم در اجرای پروژه ها به تولیدات داخل استان توجه کند
رئیس اتاق کرمان نیز در این نشست گفت: بسیج و سپاه در راستای اوامر رهبر معظم انقلاب سعی کردند به فعالان اقتصادی به عنوان سربازان جبهه های اقتصادی کمک کنند که به نظر می رسد هر سال با عزم جدی در راستای شعار سال ورود می کنند و موفق بوده‌اند. سیدمهدی طبیب زاده تصریح کرد: اتاق کرمان به عنوان مشاور سه قوه با شعارهای سال کارشناسی و عمیق برخورد می کند و سال گذشته عملکرد بخش خصوصی استان در این راستا را برای دفتر رهبر معظم انقلاب نیز ارسال کردیم.
وی بیان کرد: همکاری اتاق با بسیج و سپاه وجود داشته که می توان به برگزاری دوره های آموزشی مشترک در شهرستان های مختلف استان و ایجاد اشتغال برای 12 هزار نفر اشاره کرد. رئیس اتاق کرمان، اظهار کرد: حضور سپاه در شوراهای راهبردی کشور می تواند برای اجرای اهداف به ما کمک کند و برای حفظ اشتغال و تامین معیشت مردم باید مطالبه گری را برای آینده استان داشته باشیم زیرا معادن ما رو به پایان است و در کشاورزی نیز با بحران جدی آب روبرو هستیم.
طبیب زاده، افزود: درخواست داریم که قرارگاه خاتم الانبیا سپاه که در کرمان پروژه های بزرگی را در حال اجرا دارد، توجه به تولیدات داخل استان را برای اجرای این پروژه ها در دستور کار خود قرار دهد تا رونق به صنعت و واحدهای تولیدی کرمان برگردد.
اتاق کرمان بیش از وظایف خود به استان کمک می کند
در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه امیدواریم مساعدت های بسیج سازندگی افزایش یابد، گفت: در مواردی مانند حذف ارز ترجیحی و هدفمندکردن یارانه ها بسیج و سپاه بسیار به ما کمک کردند. حسین مهرابی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی کرمان به عنوان یکی از اتاق های برتر کشور بیش از وظایف خود به اقتصاد استان کمک می کند و همچنین در حوزه مسئولیت های اجتماعی مانند مدرسه سازی و... فداکارانه فعالیت دارد.
اقتصاد دغدغه اصلی بسیج است
معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست با اشاره به اینکه بسیج یک مجموعه خیررسان و ملجا و پایگاه مردم است، گفت: در دو سال اخیر با شیوع بیماری کرونا مردم در قالب بسیج جانفشانی هایی را برای کنترل این بیماری انجام دادند و امروزه بسیج به سمت تخصصی شدن ماموریت ها و نیازهای نظام پیش می رود. سرهنگ ناصر بهروز افزود: صاحبان قدرت در جهان نوع ارتباطات خود را تغییر و جنگ های سخت و نظامی را به جنگ های نرم و اقتصادی تغییر داده‌اند.
وی ادامه داد: راه نجات کشور از طریق اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی محقق می شود و همین مسئله نیز دغدغه اصلی بسیج است زیرا برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی مانند بیکاری باید به سمت رونق تولید رفت. بهروز، با اشاره به اینکه در بسیج نگاه های سیاسی دخیل نیستند، بیان کرد: بسیج تجار رقیب و تصدی‌گر مجموعه دیگری نیست و قرار نیست موازی کاری با سایر مجموعه ها انجام دهد بلکه این مجموعه باید کمک کننده و تسهیل‌گر باشد.
تشکیل شورای تخصصی بسیج
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان،رئیس بسیج اتاق ایران نیز در ادامه این نشست گفت: بسیج تجار، شورای تخصصی بسیج را متشکل از 7 نفر از فعالان حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و ... تشکیل دهد تا بلندگویی بین تجار و دولت باشد. علی درویشی بیان کرد: مشکلات و موانع استان در این شورا بررسی شود، زیرا قطعا با همدلی و هماهنگی بین اتاق، سپاه و بسیج می توان مشکلاتی را برطرف کرد.
در این نشست "حسن امیری" به عنوان دبیرکل این دفتر و "عباس عسجدی" به عنوان مسئول دفتر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کرمان معرفی شدند.


 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4902