printlogo


پیش‌شرط استاندار برای دولت؛
انتقاد دوباره از بازنگشتن حقوق دولتی معادن
انتقاد دوباره از بازنگشتن حقوق دولتی معادن
کد خبر: 4903
استاندار کرمان گفت: بیش از یکهزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن باید به استان برگشت داده شود و اینجا اعلام می‌کنیم تا زمانی که سهم استان برنگردد، هیچ حقوق دولتی از معادن وصول نباید شود.
محمد مهدی فداکار در نشست کارگروه اشتغال استان کرمان افزود: بنده نامه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه می‌نویسم که سهم ۱۵ درصد حقوق دولتی استان کرمان  در همین شش ماه ابتدایی سال پرداخت شود و تا زمانی که این از محل حقوق دولتی به استان بازنگردد، هیچ فشاری به معادن نیاورید و حتی یک قِران دیگر (اخذ حقوق دولتی) را پیگیری نکنید.
تاکنون بارها از پرداخت نشدن سهم حقوق دولتی معادن در استان کرمان انتقاد شده استوی همچنین با اشاره به اخذ مالیات سنگین از استان کرمان در سال جاری تصریح کرد: با توجه به بلایی که از این جهت سر استان آمده است، امسال باید همت داشته باشیم و پول دولت را وصول کنیم و دیگر مازادی برای بازگشت نمی‌ماند.
استاندار کرمان در ادامه تاکید کرد: تعهد دستگاه ها در حوزه اشتغال نباید رها شود و حتما این موضوع را پیگیری می کنیم؛ البته عددهای تعهدات اشتغال نیز باید منطقی باشد تا دستگاه ها به تعهد خود عمل کنند.
وی اظهار داشت: باید اجرای طرح های اشتغالزایی را رصد کنیم تا این طرح ها به انحراف نروند و دچار چالش نشوندفداکار تصریح کرد: اگر منابع مالی مربوط به این استان از بانک های خارج از کرمان به داخل بیاید به حل مسائل استان بسیار کمک می شود.
وی افزود: قرار بر این شده که مدیران استان هفتگی به شهرستان ها سفر و مشکلات و مسائل را از نزدیک بررسی کنند.
استاندار کرمان گفت: در این هفته مسائل مربوط به سوخت در جنوب استان پیگیری می شود.فداکار بیان کرد: بخش زیادی از کالاهای موردنیاز معادن استان کرمان مانند دستکش نسوز خارج از استان تهیه می شود و این در حالی است که ظرفیت تولید بخش زیادی از آنها در داخل وجود دارد که باید برای ایجاد کارگاه تولیدی این کالاها برنامه ریزی کنیم.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به طرح اخراج اتباع غیرمجاز که در طرح ساماندهی شرکت نکرده اند بیان کرد: این طرح از هفته قبل آغاز شده است و چند هزار نفر رد مرز شده اند؛ از این هفته نسبت به ممنوعیت به کارگیری اتباع غیرمجاز نیز در استان اقدامات و پیگیری های لازم انجام می شود.
به گفته استاندار کرمان در قانون جهش تولید ظرفیت های خوبی دیده شده و برای اشتغال جوانان و تحصیلکردگان رقم بالایی پیش بینی است که دستگاه های استان این ظرفیت را فعال و استفاده کنند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4903