printlogo


۶ درصد جمعیت فعال استان کرمان؛
کرمانی‌های ناامید از یافتن شغل
کرمانی‌های ناامید از یافتن شغل
کد خبر: 4921
طبق اعلام معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان، براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر در استان کرمان زندگی می کنند که ۶۰۹ هزار نفر آن در بازه سنی جوان قرار دارند و ۴۰ درصد آنها به طور رسمی و غیررسمی مشغول به کار هستند.
اسلامی افزود: تعدادی از جوانان در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال استان کرمان، نه دنبال مهارت آموزی، نه تحصیل و نه شغل هستند لذا شش درصد از جمعیت فعال استان ناامید از جستجوی شغل شده اند.
اسلامی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان اداره کار را متولی پرداخت تسهیلات روستایی دانست و گفت: تاکنون از ۷۹۳ میلیارد تومان حدود ۶۳۰ میلیارد تومان به حدود ۹۹۲۵ شغل در قالب ۴۲۱۵ طرح پرداخت شده است.
به گفته او، ۱۲۰ میلیارد تومان طرح از حوزه ورزش و جوانان در بخش روستایی پذیرش شده که ۳۹ میلیارد تومان که زمینه اشتغال ۲۴۳ نفر را در روستا ایجاد کرده، پرداخت شده است.
معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان سقف سرانه تسهیلات روستایی را ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سرانه پرداخت تسهیلات اشتغال در روستاها پایین است. این درحالی است که برخی از شغل ها مانند باشگاه اسب سواری به تسهیلاتی بیش از یک میلیارد تومان نیاز دارد.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام او، در مشاغل خانگی ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که بین شهرستان ها تقسیم شده و از ابتدای سال گذشته تا کنون به ۹۶۹۴ نفر در حوزه مشاغل خانگی مجوز داده شده که ۵۵۴۷ نفر آنها در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند.
اسلامی بیان می کند: ۵۰۰ رسته در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد که سقف تسهیلات با نرخ ۴ درصد به این مشاغل ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می کنیم.
او عنوان کرد: در استان کرمان ۲۷ مرکز کاریابی برای ثبت نام افراد جویای کار داریم و امسال تاکنون ۱۸۰۰ نفر از این حوزه مشغول به کار شده اند و پیش بینی می کنیم که حدود ۷۰۰۰ نفر تا پایان سال از این طریق مشغول به کار شوند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4921