printlogo


۲.۵ ماه پس‌انداز در آمریکا برای نیسان؛
۲۵ ماه پس‌انداز در ایران برای پراید!
۲۵ ماه پس‌انداز در ایران برای پراید!
کد خبر: 4937
برای خرید ارزان‌ترین خودرو در ایران باید لااقل ۲۰ ماه تمام حقوق خود را کنار بگذارید در حالی که قیمت یک نیسان سنترا در آمریکا از ۱۹ هزار دلار شروع می‌شود و با میانگین حقوق ماهیانه ۷۹۰۰ دلار در این کشور، می‌توان با ۲.۵ ماه کار کردن این خودرو را خریداری کرد.
یکی از معروف ترین خودروهای برند نیسان مدل سنترا است. نسخه ۲۰۲۲ این خودرو را شاید بتوان یکی از گزینه های جذاب به خصوص از لحاظ قیمت در بازار خودروی آمریکا دانست. این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۲۲ نسخه فیس لیفت شده مدل ۲۰۲۱ را روانه بازار کرد که در آن شاهد تغییرات اندکی هستیم.
شاید جالب باشد بدانید که قیمت نیسان سنترا از ۱۹ هزار دلار شروع می‌شود. این در حالی است که میانگین حقوق ماهیانه در آمریکا ۷۹۰۰ دلار است. به نوعی می‌توان گفت با ۲.۵ ماه کار کردن این خودرو را خریداری کرد. البته نسخه های بالاتر با امکانات بیشتر نیز وجود دارد.
مشخصات فنی
نیسان سنترا از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با حداکثر توان ۱۴۹ اسب بخار و ۲۹۷ نیوتن.متر گشتاور بهره می‌برد. جعبه دنده آن نیز از تنوع اتوماتیک است. از جمله دیگر مشخصات فنی این خودرو می‌توان به استفاده از سیستم فرمان برقی، ترمز جلو و عقب دیسکی و رینگ های آلیاژی اشاره کرد.
امکانات
نیسان سنترا در بخش امکانات نیز وضعیت بسیار قابل قبولی دارد. کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری، سنسور جلو و عقب، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، گرمکن فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی جلو، و هشدار توجه راننده گوشه ای از امکانات این خودرو است.

۲۵ ماه کار برای خرید پراید
اما وضعیت ایرانی ها به چه صورت است. حداقل حقوق ماهانه یک کارگر در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. حال اگر این مبلغ برای مدت ۳ ماه پس انداز شود به عدد ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهیم رسید. با چنین مبلغی امکان خرید هیچ خودرویی وجود ندارد. در حال حاضر ارزان ترین خودروی آگهی شده در بازار خودروی ایران یک رنو پی کی است که ۲۷ میلیون تومان قیمت دارد. بنابراین یک کارگر باید حداقل ۵ ماه حقوق خود را پس انداز کند تا بتواند ارزان ترین خودروی موجود در بازار را خریداری کند.
ارزان ترین خودروی صفر کیلیومتر قابل خرید از بازار نیز در حال حاضر یک پراید ۱۱۱ مدل ۹۳ است که با قیمت ۱۴۴ میلیون تومان آگهی شده است. این یعنی یک کارگر باید حقوق ۲۵ ماه خود را پس انداز کند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4937