printlogo


کسری ۵۴ درصدی تامین زمین در استان؛
بی‌میلی انبوه‌سازان به مشارکت در طرح ملی مسکن
بی‌میلی انبوه‌سازان به مشارکت در طرح ملی مسکن
کد خبر: 4945
مدیرکل راه وشهرسازی استان از کسری ۵۴ درصدی در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.علی حاجی زاده در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۹ هزار واحد ابلاغی در شمال استان کرمان داریم که ۱۸۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان تائید نهائی شده در شمال استان کرمان ۴۰ هزار نفر هستند، افزود: متقاضیانی که تا امروز تعیین تکلیف شده اند ۱۷۵ هزار نفر هستند.
حاجی زاده با اشاره به اینکه ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در کرمان هستند، بیان کرد: سیرجان، رفسنجان و بم نیز بعد از کرمان متقاضیان بیشتری دارند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۶۴ شهر در حوزه راه و شهرسازی شمال استان است، گفت: مسئله مهم بعد از ثبت نام متقاضیان، تامین زمین است که مهم ترین راه استفاده از اراضی ملی داخل محدوده شهرهاست و روش های دیگر استفاده از اراضی سایر دستگاه ها، تغییر کاربری اراضی، تهاتر، توافق یا الحاق به محدوده قانونی شهرهاست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد: نسبت به ثبت نام کنندگانِ واجدین شرایط تا امروز ۶۸ هزار نفر کسری زمین و نسبت به کل ثبت نام کنندگان ۱۱۹ هزار و ۹۳۲ نفر کسری داریم.
وی افزود: براساس شیوه نامه وزارتخانه، روش های اجرائی نهضت ملی مسکن چهار مورد است که روش اصلی استفاده از کارگزاران از جمله بنیاد مسکن، ستاد اجرائی فرمان امام و قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام است و روش دیگر استفاده از سازندگان و انبوه سازان دارای صلاحیت مسکن است.
حاجی زاده بیان کرد: در حال حاضر از برنامه چهار ساله، ۵۴ درصد در تامین زمین مشکل داریم و تنها برای ۴۶ درصد واحدهای نهضت ملی مسکن زمین تامین شده است.
به گزارش ایسنا، ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۲۳۵ نفر تعداد ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در جنوب استان است.
وی با اشهاره به اینکه برنامه اجرائی ما ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر است که ۲۰ هزار و ۵۸۱ نفر از متقاضیان در جیرفت هستند، گفت: عملیات اجرائی با حضور کارگزاران مختلف آغاز شده اما انبوه سازان استان کرمان از پروژه ها استقبال نمی کنند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4945