printlogo


هر سال در استان کرمان اتفاق می‌افتد؛
جان باختن ۱۰ تا ۱۳ نفر در کارگاه‌های ساختمانی
جان باختن ۱۰ تا ۱۳ نفر در کارگاه‌های ساختمانی
کد خبر: 5009
رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اعلام کرد: سالانه به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۳ نفر در کارگاه‌های ساختمانی استان جان خود را از دست می‌دهند.
حسین امامی‌پور به مناسبت روز ایمنی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین حوادث در کارگاه‌های معدنی و ساختمانی رخ می‌دهد امسال در آستانه هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی، مانور «بازرسی از کارگاه‌های پرخطر» در سراسر کشور برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این مانور را بررسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های معدنی و ساختمانی برای کاهش حوادث در آنها و تقدیر از مسئولین ایمنی در این واحدها دانست و گفت: در مانور روز گذشته ۲۵ اکیپ از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان وضعیت کارگاه‌ها را در استان بررسی کردند.
رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: در معادن استان در سال ۱۳۹۹ تعداد ۹ فوتی و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵ فوتی داشتیم که نشان از کاهش حوادث در بحث معادن دارد.
امامی‌پور افزود: سالانه به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۳ نفر در کارگاه‌های ساختمانی استان جان خود را از دست می‌دهند و ۴۰ درصد حوادث مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است.
وی درباره علت آمار حوادث کارگاه‌های ساختمانی توضیح داد: به علت اینکه تعداد این کارگاه‌ها زیاد بوده و اغلب کارگران آنها آموزش‌دیده نیستند با حوادث در این کارگاه‌ها روبرو هستیم که در این زمینه با کانون انجمن ساختمانی آموزش‌هایی را ارائه کرده‌ایم اما به دلیل پراکندگی آنان چندان موفقیت‌آمیز نیست.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5009