printlogo


با اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی؛
از سرگیری مرمت خانه اوشیدری کرمان
از سرگیری مرمت خانه اوشیدری کرمان
کد خبر: 5357
معاون میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از آغاز فاز سوم مرمت خانه تاریخی اوشیدری کرمان با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد ریال خبر داد.
مجتبی شفیعی در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در این عملیات مرمتی، استحکام‌بخشی، پی‌بندی، خشت چینی، سقف پوشی با خشت، اندود کاه گل پشت بام و نماچینی سیم‌گل این بنای تاریخی انجام می‌شود.
معاون میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان با بیان اینکه با اتمام این عملیات مرمتی که به مدت  شش ماه به طول می‌انجامد می‌توان شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی مرمت خانه اوشیدری کرمان بود ادامه داد: در فاز اول و دوم این پروژه،پشتبام‌های ضلع شمالی و شرقی این بنای تاریخی سبک‌سازی، آواربرداری، کاه گل و سقف پوشی و عملیات دیوارچینی و نماچینی بنای تاریخی مذکور انجام شد.
شفیعی بیان کرد: خوشبختانه در سفر اخیر ریاست جمهور به کرمان برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی نیز اعتبار مناسبی تخصیص یافت.
او با بیان اینکه ساخت این بنا به اواخر دوره قاجار باز می‌گردد و برای تامین مواد اولیه کارخانه خورشید (کتابخانه ملی) مورد استفاده قرار می‌گرفته است خاطرنشان کرد: پس از اتمام عملیات مرمتی مذکور، این بنا در قالب بازارچه صنایع‌دستی احیا خواهد شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5357