printlogo


در همایشی در اتاق بازرگانی کرمان؛
از مسئولیت‌پذیران اجتماعی استان کرمان تجلیل شد
از مسئولیت‌پذیران اجتماعی استان کرمان تجلیل شد
کد خبر: 5416
همایش نکوداشت مسئولیت پذیران اجتماعی، گام اول توسعه در اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار شد. در این همایش که با حضور اقشار مختلف از فعالان اقتصادی، پزشکان، فعالان فرهنگی و ورزشی و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، تعدادی از مسئولیت پذیران اجتماعی استان کرمان تجلیل شدند.
خسرو منصوریان چهره ملی در حوزه مسئولیت های اجتماعی در این همایش با اشاره به اینکه نیکوکاری یک نیاز فطری است، گفت: در موسسه احیاء به بچه های معلول از بدو تولد تا ۱۵ سالگی خدمات رایگان توانبخشی ارائه می دهیم و تاکنون ۹۰۰۰ نفر ساعت خدمات رایگان داده ایم.
وی با اشاره به اینکه انجمن حمایتی یاری آسیب دیدگان اجتماعی را تشکیل دادیم و ۲۴ سال در این زمینه کار می کنیم، افزود: ما در زمان زلزله، به بم آمدیم و هنوز در بم هستیم و پروژه های بسیاری اجرا کردیم و با همکاری دوستان کرمانی، موسسه رعد را در کرمان ایجاد کردیم.
منصوریان بیان کرد: به همت دکتر حقدوست رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز موسساتی در الگوی انجمن احیاء و توان یاب تهران در کرمان ایجاد کردیم و در شیراز، تبریز و ... کار کرده ایم زیرا همه جای ایران سرای من است و یک ریال تا امروز از دولت پول نگرفته ایم.
محسن جلال پور رئیس اسبق اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این همایش اظهار کرد: فعالیت های اتاق بازرگانی نشان دهنده این است اتاق در مسیر خوبی افتاده و کارهای خوبی را انجام داده است.
وی افزود: در دوره پنجم هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، به این جمع بندی رسیدیم اگر استان توسعه یافته و پیشرفت را می خواهیم باید به تک تک خانواده ها، انجمن ها و بنگاه ها بپردازیم.
جلال پور با تاکید بر اینکه جامعه رشد پیدا نمی کند مگر به اصلی ترین نیاز جامعه که مسئولیت اجتماعی است، بپردازیم، گفت: آنچه که انجام می دهیم به خودمان برمی گردد و بارها این مطلب را در جامعه دیده ام که خیلی بیش از آنچه پرداختیم به خودمان برگشته و اگر به مسئله ای نپرداختیم، عکس آن اتفاق افتاده است.
در این همایش از آقای سالاری فعال محیط زیست شهرستان کهنوج تجلیل شد. فردی که زمانی شکارچی بوده اما از سال ۹۰ تفنگش را زمین گذاشته و به جمع حامیان محیط زیست پیوسته و در ادامه فعالیتش انجمن دوستدار محیط زیست "کلمُرز" را تشکیل داده است.
تجلیل از دکتر معاضد به عنوان مسئولیت پذیر اجتماعی در عرصه پزشکی، حسین مولا در عرضه ورزشی و همچنین چند نفر از فعالان حوزه صنایع دستی، کارآفرینی و کتابخوانی از دیگر برنامه های این همایش بود.
آینده مبهم؛ نتیجه برداشت پرشتاب از منابع استان کرمان
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: باید متوجه این باشیم با شتابی که به سمت برداشت منابع می رویم، آینده ممکن است آینده ای مبهم باشد و در اینجا مسئولیت تعریف می شود که ۲۰ سال آینده که آب کنونی و معدن را نداریم، باید برای اقتصاد چه کنیم؟
سیدمهدی طبیب زاده در همایش نکوداشت مسئولیت پذیران اجتماعی گام اول توسعه در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: هر فرد و سازمانی نست به جامعه خود مسئولیت دارد و ستانده ای از جامعه و مردم دارد که باید پاسخ بدهد.
وی با اشاره به اینکه در اتاق بازرگانی سعی کردیم با آموزش ها، این مسئله را به خوبی تبیین کنیم، افزود: مسئولیت اجتماعی فراتر از موضوعاتی است که تاکنون مطرح شده و البته مرحله اول خوب است و باید گسترده شود اما مسئولیت های بیشتری باید احصاء و عملیاتی شود زیرا در قبال جامعه بسیار مسئول هستیم.
طبیب زاده بیان کرد: امروز مسئولیت اجتماعی تعریف شده، سه بعدی و شامل بنگاه، جامعه و محیط زیست است و سعی می کنیم در تدوین برنامه ها در راستای مسئولیت های اجتماعی این موارد را تبلیغ کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با تاکید بر اینکه ما مسئول حفظ محیط زیست هستیم، گفت: نه تنها در قبال نسل فعلی مسئولیت داریم، بلکه در قبال نسل های آینده هم مسئول هستیم. ما داریم منابع بین نسلی را مصرف می کنیم و اگر به منابع، محیط زیست و ... توجه نکنیم بدهی های زیادی به دوش ما می ماند.
وی افزود: ما در قبال نسل آینده بسیار مسئول هستیم که اینگونه به جان معادن افتاده و با هر روشی استخراج می کنیم و آب و محیط زیست را از بین می بریم و جنگل های نداشته را تخریب می کنیم.
به گزارش ایسنا، طبیب زاده تصریح کرد: باید متوجه این باشیم با شتابی که به سمت برداشت منابع می رویم، آینده ممکن است آینده ای مبهم باشد و در اینجا مسئولیت تعریف می شود که ۲۰ سال آینده که آب کنونی و معدن را نداریم، باید برای اقتصاد چه کنیم؟
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به رسالت رسانه ها در پرداختن به مسئولیت اجتماعی گفت: به نظر می آید کمتر شناخت روشنی از مسئولیت اجتماعی در جامعه وجود داشته و کمتر کسی به آن پرداخته باشد و ان وضعیت مطلوب نیست و باید به طور عموم به این موضوع پرداخته شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5416