printlogo


در دیدار رییس اتاق کرمان با مدیرعامل شرکت مس مطرح شد
هدف‌گذاری برای توسعه صنایع پایین‌دستی مس
هدف‌گذاری برای توسعه صنایع پایین‌دستی مس
کد خبر: 5442
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشستی مشترک با رئیس اتاق بازرگانی کرمان، با اشاره به اینکه کرمان قطب تولید مس کشور است،گفت: اتاق کرمان برای تحقق توسعه صنایع پایین دستی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از خام فروشی، پروژه های پایین دستی مس را هدف‌گذاری و سرمایه‌گذاران را برای مشارکت در اجرای این طرح‌ها دعوت کند.
علی رستمی، بیان کرد: طی سال ها فعالیت، تولید مس از 140 هزار تن به 250 هزار تن رسیده اما تولیدات صنایع جانبی مس از 70 هزار تن به 40 هزار تن کاهش یافته که به همین دلیل برنامه ریزی برای گسترش تولیدات جانبی مس ضروری است و به همکاری اتاق کرمان برای راه اندازی سه تا چهار پروژه ذوب برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر نیاز داریم. وی اظهار کرد: همچنین از مرحله اکتشاف تا پایین دست، ضعف اساسی در دستگاه های حفاری وجود دارد که در این زمینه فقط دو شرکت مهندسی و حفاری اکتشافی فعال هستند و باید برای راه اندازی تعداد بیشتر این شرکت ها برنامه ریزی کرد.
رستمی، در بخش دیگری با اشاره به شرکت های دانش بنیان و برنامه ریزی شرکت مس برای فعالیت بیشتر در این زمینه خاطرنشان کرد: آمادگی خود را برای مشارکت و همکاری با شرکت های دانش بنیان اعلام می کنیم تا بتوانند با شتاب دهی بیشتر در استان و کشور رشد کنند. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در رابطه با پویش کرمان دانا گفت: پویش مدرسه سازی"کرمان دانا" بسیار پیشرفته، عالمانه و آینده نگرانه است که امیدواریم همه بتوانیم در این مسیر قدم های بزرگی برداریم.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، رستمی، با اشاره به اینکه خروج ثروت از پویش کرمان دانا باید صورت بگیرد که این مهم با تقویت دانش بنیان ها ممکن خواهد بود، افزود: این پویش در مسیر مدرسه سازی، مهارت آموزی و دانش بنیان نیازمند پلتفرم ویژه‌ای است که می توان اقدامی نمونه و قابل ارائه در سطح ملی با تدبیر اتاق انجام داد.
در ادامه این نشست رئیس اتاق کرمان گفت: اتاق کرمان در بخش های مختلف با کمک فعالان اقتصادی فعالیت های عام المنفعه انجام داده و در ادامه پویش کرمان دانا با توجه به کمبودهای آموزشی شهر و استان کرمان تشکیل شد و قرار است 120 مدرسه با کمک فعالان اقتصادی ساخته شود.
سیدمهدی طبیب زاده، به ساختمان بدون استفاده یکی از کارخانجات قبلی در شهر کرمان با امکانات زیرساختی اشاره کرد و گفت: شرکت مس تواند این مجموعه را از بنیاد مستضعفان بگیرد و در اختیار مراکز شتاب دهنده قرار دهد تا بتوان به تولید ثروت پرداخت.
وی ادامه داد: علاوه بر مدرسه سازی فعالیت هایی مانند مهارت آموزی نیز آغاز شده که در این زمینه در رودبار مجتمع آموزشی مهارت آموزی به صورت شبانه روزی برای دانش آموزان در حال راه اندازی است. طبیب زاده تصریح کرد: به دنبال راه اندازی پروژه ای به نام مدارس پرورش استعدادهای فنی و حرفه ای در کنار کارخانه ها و واحدهای تولیدی هستیم که این موضوع با جدیت پیگری می شود.
در پایان رئیس اتاق کرمان از شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست کرد برای احداث 10 مدرسه در پویش کرمان دانا مشارکت نماید.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5442