printlogo


به علت ناآگاهی از قوانین یا سهل‌انگاری؛
۵۰ دهیار در کرمان درگیر تخلفات مالی شدند
۵۰ دهیار در کرمان درگیر تخلفات مالی شدند
کد خبر: 5453
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: حدود ۵۰ دهیار استان درگیر مسائل مالی و تخلفات شده‌اند که بیشتر به دلیل نداشتن آگاهی یا سهل انگاری در انجام هزینه ها در چارچوب ضوابط مالی بوده است.
منصور خانه‌گیر در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان جیرفت در ادامه ضمن انتقاد از کم کاری برخی دهیاران در فعالیت ها ادامه داد: یک دهیاری داریم که با وجود بودجه میلیاردی در حساب، هیچ کاری انجام نداده و هزینه‌ای نکرده است بلکه فقط حقوق دهیار و کارشناس از حساب برداشت شده است.
وی در ادامه همچنین تاکید کرد: در تعهدنامه ای که رییس جمهور با قرارگاه سازندگی بسته استان کرمان ۹۰۰ روستای دارای تنش آبی که در فاز اول ۶۹۹ روستا با اعتباری نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان کار شروع شده است.
خانه گیر گفت: شخص رییس جمهور نگاه ویژه ای به بخش آبرسانی دارد، اعتبار آن را شخصا تامین کرده و به قرارگاه پرداخت شده است.
وی با اشاره به ضرورت خدمات رسانی به روستاها ادامه داد: در استان کرمان که نزدیک به ۱۱ هزار و ۷۲۳ روستا وجود دارد هیچ روستایی که دستکم ۲ یا سه طرح در آن اجرا نشده باشد دیده نمی شود و شرایط به گونه ای شده است که شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستا هستیم.
خانه گیر اضافه کرد: بیلان مالی دهیاری ها را که قبلا در بانک های مرکز استان کرمان بود وارد شهرستان و روستاها کردیم و اکنون همه مردم از آن بهره مند می شوند که بر اقتصاد شهرستان ها و روستاها تاثیر می گذارد.
وی یادآور شد: سه برابر تفریغ بودجه دهیاری ها به آنها تسهیلات پرداخت می شود و دهیاری ها می توانند برای طرح ها، ناوگان و ماشین آلات عمرانی از آن بهره بگیرند و به غیر از تعهد دهیاری هیچ وثیقه ای نیاز نیست.
به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت: برای ساماندهی بعد از انجام حفاری های شرکت گاز در جنوب استان کرمان ۷۰ میلیارد تومان به بنیاد مسکن داده شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5453