printlogo


مدیرکل راهداری جنوب کرمان خبر داد
راه‌های جنوب کرمان در معرض سیلاب‌های وحشی
راه‌های جنوب کرمان در معرض سیلاب‌های وحشی
کد خبر: 5456
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: راه‌های جنوب کرمان در مناطق کوهستانی و چه در دشت در معرض خطر سیلاب‌های وحشی هستند.
مجتبی محمودی در حاشیه بازدید از پل‌های محور ساردوئیه-دلفارد -جیرفت گفت: خوشبختانه با اقدامات موثر در حوزه ۳۷۰۰ دستکاه پل مشکلی نداریم و باید  نگهداری سطحی و اولیه این تعداد پل انجام شود .
وی افزود: ۴۳۰۰ دستگاه پل در حوزه راه های جنوب کرمان وجود دارد که با برنامه ریزی های سالانه اقدامات تعمیراتی برای پلهایی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند در دستور کار جدی این اداره کل است .
محمودی با بیان اینکه راه‌های جنوب کرمان در مناطق کوهستانی و چه در دشت در معرض خطر سیلاب‌های وحشی هستند، افزود: با توجه به ادغام و پیوستن مجموعه اداره راه های روستایی از راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان بیشترین مشکل را ما در راه های روستایی داریم که به علت قدمت جاده ها و راه ها، پلهای ساخته شده و ابنیه نیاز به تعمیرات اساسی همکاران ما را بیشتر درگیر کار و حوزه کاری وسیع تری کرده است .
به گزارش ایسنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: با توجه به طراحی های صورت گرفته در گذشته میزان دبی سیلاب ورودی به پلها در برخی مناطق جنوب کرمان در سالهای جدید و دستکاری و هدایت سیلاب ها به صورت غیر کارشناسی توسط برخی مردم، دهیاری ها، افراد و ادارات به سمت پلهای قدیمی متاسفانه کشش پلها کاهش یافته و بعضا سبب تخریبهایی در زمان بارندگی های شدید هستیم.
محمودی با اشاره به تعمیر، نگهداری و احداث ۶۰ دستگاه پل در حوزه راه های جنوب کرمان گفت: هزینه بالای ساخت و احداث پل و کمبود اعتبارات متاسفانه دست ما را در روند سریع تعمیر و ساخت پل ها بسته است اما با اعتبارات موجود اتفاقات خوبی در حوزه نگهداری ابنیه در راه های جنوب کرمان افتاده که امیدوارم تا پایان امسال این روند نگهداری بیشتر انجام شود تا شاهد تخریب ابنیه فنی نباشیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5456