printlogo


جهش 16 درصدی چیلیز؛
وضعیت بهتر بیت‌کوین نسبت به اتریوم
وضعیت بهتر بیت‌کوین نسبت به اتریوم
کد خبر: 5480
همان طور که انتظار می رفت، اثر منفی ورشکستگی صرافی FTX به این زودی ها از بازار ارزهای دیجیتال کنار نمی رود. این بازار فعلا باید با این مشکل دست و پنجه نرم کند...
 ورشکستگی صرافی FTX آنجایی اهمیت ویژه پیدا می کند که بدانیم این صرافی جزو 5 صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بوده است. طبیعی است که سرمایه گذاران با خود این فکر را بکنند که وقتی یکی از برترین صرافی ها دچار چنین مشکلی می شود، تکرار چنین اتفاقی برای هیچ کدام از صرافی ها بعید نیست.
گرچه چند روزی است که بازار درجا می زند و شاهد افت سنگین در قیمت ها نیستیم، اما کارشناسان بر این باورند که بعید نیست قیمت دوباره با یک شیب تند به سمت پایین حرکت کند. گرچه ممکن است چنین اتفاقی هم رخ ندهد، اما همین سایه ترسی که بر سر بازار افتاده، کافی است تا فعالان این بازار را خسته کند.
امروز بیت کوین نسبت به روز گذشته تغییر قیمت خاصی نداشته و همچنان در حدود نرخ 16800 دلار معامله می شود. ارزش معاملات آن هم طی شبانه روز گذشته 34 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن 321 میلیارد دلار است.
زیان هفتگی بیت کوین به 5 درصد رسیده اما در مقیاس یک ماهه افت 14 درصدی دارد.
اتریوم 2 درصد افت کرد
برخلاف بیت کوین که تغییر قیمت زیادی نسبت به دیروز ندارد، اتریوم امروز 2 درصد افت کرده و هم اکنون در حدود قیمت 1230 دلار معامله می شود. بازده هفتگی اتریوم به حدود مثبت 2 درصد رسیده اما در مقیاس ماهانه این آلت کوین افت 6 درصدی داشته است.
ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته 11 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 150 میلیارد دلار است.
جهش 16 درصدی چیلیز
امروز تعدادی از نمادها مثبت هستند و تعدادی منفی، اما تعداد منفی ها بیشتر است. در فهرست نمادهای منفی، کرونوس و چین با افت 4 درصدی بیشترین کاهش قیمت را دارند. مابقی آلت کوین های منفی هم افتی کمتر از 2 درصد دارند.
اما در فهرست نمادهای مثبت، چیلیز با رشد 16 درصدی وضعیت بسیار خوبی دارد. در جایگاه بعدی، ترا کلاسیک قرار دارد که 6 درصد رشد کرده و پس از آن هم الگوراند با افزایش قیمت 5 درصدی، در رده سوم پربازده ترین نمادهای روزانه ایستاده است.
در مقیاس هفتگی چیلیز با رشد 22 درصدی و چین با رشد 10 درصدی، پربازده ترین نمادها هستند. در مقیاس ماهانه هم دوج کوین با رشد 46 درصدی و تون کوین با رشد 38 درصدی پربازده ترین ها بوده اند.
در مقیاس ماهانه سولانا بیشترین افت را با کاهش قیمت 53 درصدی دارد. کوانت هم طی این مدت 43 درصد افت کرده است.
کاهش نیم درصدی ارزش بازار
ارزش بازار ارزهای دیجیتال طی 24 ساعت گذشته با افت نیم درصدی به 839 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم 12 درصد کاهش یافته و رقم 62 میلیارد دلار را نمایش می دهد.
طی شبانه روز گذشته ارزش معاملات دیفای 3 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 58 میلیارد دلار بوده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5480