printlogo


۲۷۰ میلیارد تومان؛
برآورد هزینه احداث کمربندی شرقی رفسنجان
برآورد هزینه احداث کمربندی شرقی رفسنجان
کد خبر: 5488
مشاور وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه احداث بزرگراه کمربندی شرقی رفسنجان ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه این پروژه سنگین است، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال آینده یا نیمه نخست ۱۴۰۳ حدود ۱۷ کیلومتر از آن به بهره‌برداری برسد.
سید حسین میرشفیع در حاشیه بازدید از محور کمربندی رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از پروژه کنارگذر شرقی رفسنجان بازدید کردیم که از چند سال پیش قرار بود با مشارکت مردم، خیّرین و وزارت راه اجرا شود؛ با توجه به اینکه مسیر قبلی از باغات پسته گذر می‌کرد این طرح بازنگری شده است.
وی بیان کرد: قرار شد این محور از جاده رفسنجان- کرمان مجزا شده و مستقیم به جاده رفسنجان – زرند از شرق رفسنجان ارتباط بگیرد تا تریلی‌های حمل سوخت به داخل شهر وارد نشوند.
به گفته وی، مقرر شد که زیرسازی و ابنیه کمربندی شرقی رفسنجان با مشارکت خیّرین و معادن صورت گیرد و آسفالت را وزارت راه‌وشهرسازی به صورت بزرگراه انجام دهد.
میرشفیع برآورد احداث بزرگراه کمربندی شرقی رفسنجان را ۲۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه این پروژه سنگین است، پیش‌بینی این است که تا پایان سال آینده یا نیمه نخست ۱۴۰۳ میزان ۱۷ کیلومتر از آن به بهره‌برداری برسد.
مشاور و نماینده وزیر راه‌ و شهرسازی ادامه داد: موضوع دیگری که امروز مطرح و مصوب شد آسفالت محدوده روستایی روستاهای شمال رفسنجان بود که به زرند متصل می‌شوند. طول این مسیر ۲۸ کیلومتر است که قرار شد به صورت مشارکتی زیرسازی آن را مردم کمک کنند و آسفالت آن را اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان انجام دهد.
به گزارش ایسنا، میرشفیع از بازنگری در طرح جامع شهر رفسنجان خبر داد و گفت: تصمیماتی گرفته شد که حداکثر ظرفیت را برای توسعه روستاهای متصل به شهر ایجاد کنیم تا به شهر الحاق شوند تا محدوده شهرستان زمین‌های کافی را برای توسعه آینده و مسکن شهر رفسنجان داشته باشد. اگر وزارت راه و اداره کل راه و شهرسازی استان این مصوبات را بدهند برای آینده رفسنجان سازنده است.
مشاور و نماینده وزیر راه‌ و شهرسازی در خصوص جاده نوق نیز گفت: بزرگراه جاده نوق با کمک معادن و وزارت راه به صورت فوری دنبال می‌شود، هم اعتبارات لازم را داریم و هم قیر مورد نیاز آن تامین شده تا هر چه زیرسازی شده باشد آسفالت آن را به‌صورت بزرگراهی انجام دهیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5488