printlogo


اینترنت 5G تا پایان سال در شهر کرمان؛
آغاز اجرای فیبرنوری در ۶۸ شهر استان کرمان
آغاز اجرای فیبرنوری در ۶۸ شهر استان کرمان
کد خبر: 5509
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از امضای قرارداد اجرای فیبرنوری در ۶۸ شهر استان کرمان با بخش خصوصی خبر داد.
حسین ساجدی اظهار کرد: امروز قرارداد دسترسی ۶۸ شهر استان کرمان به فیبر نوری پرسرعت اینترنت با بخش خصوصی منعقد خواهد شد که اگر این مهم محقق شود اتفاقات خوبی می‌افتد و اینترنتی با سرعت بالا و مطمئن با هزینه پایین خصوصاً کسانی که کسب‌وکارشان اینترنتی است، قرار خواهد گرفت.
وی افزود: تا پایان سال اینترنت ۵G را در شهر کرمان راه‌اندازی می‌کنیم که نسل جدید اینترنت موبایل است و سرعت اینترنت همراه را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد؛ اجرای آن در سایر شهرستان‌های استان به اجرای فیبر نوری است برمی‌گردد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان خاطرنشان کرد: در بحث اینترنت پرسرعت روستایی نیز به مقام عالی وزارت قول دادیم که تا پایان سال آینده پوشش اینترنت پرسرعت روستایی استان را به بالای ۹۵ درصد برسانیم.
ساجدی در خصوص ایجاد دیتاسنتر مرکزی در استان نیز گفت: دیتاسنتر مرکزی سرمایه‌گذاری بزرگی لازم دارد و اگر صنایع بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خود ورود کنند هزینه برای شرکت‌هایی که می‌خواهند با این دیتاسنتر کار کنند را کاهش می‌دهیم و از طرفی برای تمام کسانی که در این عرصه کار کنند سرعت، کیفیت و اطمینان را به همراه دارد و می‌توانند بسیاری از امور خود را در فضای ابری این دیتاسنتر ببرند و از قدرت پردازشی و سیستم‌های گرافیکی آن استفاده کنند و به لحاظ ابزار و زیرساخت با مشکل مواجه نشوند.
مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان همچنین به برگزاری چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان اشاره و بیان کرد: بازار اقتصادی خوبی در حوزه‌های مختلف انیمیشن، بازی و ... وجود دارد و استان کرمان هم نشان داده که قابلیت‌های خوبی در این عرصه دارد اما کسب‌وکارهایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند نیاز به مکان مناسب دارند چیزی که سالها منتظریم با کمک استاندار و سایر مسئولین انجام شود راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان کرمان است. خیلی دیر شده و نیاز است رسانه‌ها مطالبه‌گری و پیگیری کنند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5509