printlogo


در آیین بزرگداشت «مهدی آگاه» مطرح شد
توسعه کرمان بر مدار انسان‌های توسعه‌یافته
توسعه کرمان بر مدار انسان‌های توسعه‌یافته
کد خبر: 5651
آئین بزرگداشت «مهدی آگاه» از اندیشمندان و صاحبنظران اقتصادی استان کرمان که عمر پر برکت خود را با دغدغه توسعه ایران سپری کرد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد،همزمان با زادروز او در اتاق کرمان برگزار شد...
حلقه مفقوده توسعه پایدار استان کرمان
رئیس اتاق بازرگانی کرمان در این آئین با اشاره به اینکه انسان توسعه یافته به عنوان حلقه مفقوده توسعه پایدار استان و مدیریت سطح پنجم مبنای توسعه یافتگی است، گفت: انگار ویژگی های انسان توسعه یافته و مدیر سطح پنجم را از روی تمامی مشخصات و صفات مرحوم مهدی آگاه تعریف کرده اند. سیدمهدی طبیب زاده، با بیان اینکه مرحوم آگاه، مدیریت و رهبری متواضع، تیزهوش، کارآمد، بانفوذ و فوق العاده داشت، افزود: با توجه به اینکه ایشان میل شدیدی به یادگیری و یاد دادن علم و تجربه خود به صورت خالصانه و صمیمانه به دیگران داشتند، پیشنهاد می شود مرکز آموزشی و پژوهشی به نام"مهدی آگاه"راه اندازی شود تا افراد مستعد، شناسایی و در این مرکز مطابق با تجربه ها و مدیریت آگاه آموزش داده شوند.
باور مهدی آگاه به اهمیت رقابت
در ادامه رئیس سابق اتاق کرمان و اتاق ایران در این نشست گفت: مهدی آگاه به تنهایی یک اندیشه و منش در همه زمینه ها دنبال کردند و پایه نهادند که در مورد هر یک از آنها ساعت ها می توان سخن گفت. محسن جلال پور، با بیان اینکه آگاه بدون پشتوانه خانواده به ویژه همسرش نمی توانست به این اندازه تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: مهمترین دلیل موفقیت هر فرد افرادی است که سر راه او قرار می گیرند و افرادی مانند مهدی آگاه چنین نقشی را برای شاگردان خود داشتند. وی ادامه داد: آموزه هایی از مهدی آگاه آموختم که پیشنهاد می شود در کلاس های دانشگاهی تدریس شود که مهمترین آن نگاه برد- برد داشتن به یک معامله و فعالیت اقتصادی بود به طوری که ایشان معتقد بود اگر در معامله ای طرف مقابل منفعت نبرد، معامله خوبی نیست.
جلال پور، صداقت، سلامت و شفافیت را جزء اصول اولیه فعالیت های مرحوم آگاه دانست و تصریح کرد: آگاه، معتقد بود که فعالیت اقتصادی باید با وجود رقبا انجام شود تا کیفیت، کمیت و تداوم وجود داشته باشد. این فعال و تحلیلگر اقتصادی بیان کرد: نگاه به توسعه کشور و در نظر گرفتن منفعت ملی و جمعی به منافع شخصی از ویژگی های بارز مرحوم آگاه بود و به انجام کار فاخر و در دسترس بودن تاکید داشت که همین سه شعار را در اتاق ایران مدنظر قرار دادم.
شخصیت دقیق و مطالبه گر
محسن رشیدفرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران نیز در این نشست مرحوم آگاه را فرد خیر، نخبه و مطالبه گر عنوان کرد و گفت: این مطالبه گری را به شاگردانش به خوبی یاد داد و در پروراندن شاگردان خود واقعا مسئولیت اجتماعی را به خوبی انجام داد.
شهره به انسانیت و اخلاق‌مداری
محمدحسین کریمی پور چهره اقتصادی دیگری بود که در این آئین، به وجوه ناگفته دیگری از شخصیت مهدی آگاه پرداخت.وی مرحوم آگاه را تحلیلگر و تیزفکر دانست و بیان کرد: مهمتر از همه ویژگی های بارز آگاه، انسانیت و اخلاق‌مداری ایشان بسیار نمایان بود، همانگونه که ادیان مختلف هدف را این دو مورد عنوان کرده اند. محمدحسین کریمی پور، با اشاره به اینکه در فعالیت مشترک تحقیقاتی همکار مهدی آگاه بودم، افزود: ایشان یک معلم و دانش آموز ابدی بود و با ذهن جستجوگر و کنجکاو خود همیشه آمادگی خواندن، شنیدن و گفتن را داشت. وی تصریح کرد: آگاه معلمی بود که می توانست آنچه که می داند را به زبان مخاطب خود تنظیم و ارائه کند و بر زندگی افراد زیادی تاثیرگذار بوده است.
حامی فرزندان پرورشگاه صنعتی
مدیرعامل پرورشگاه صنعتی کرمان نیز در این نشست از حمایت های مرحوم آگاه از این مجموعه گفت و اظهار کرد: پرورشگاه صنعتی 370 فرزند را تحت پوشش خود دارد و این فرزندان از 15 سالگی در رشته های مختلف به فن آموزی می پردازند. محمود صنعتی خاطرنشان کرد: پرورشگاه صنعتی اولین مرکز خیریه کشور است که از سازمان فنی و حرفه ای مجوز درون سازمانی دارد به طوری که این فرزندان پس از یادگیری مهارت های مختلف با دانش و تجربه قابل قبول در کارخانجات و مشاغل مختلف مشغول به کار می شوند. به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، وی ادامه داد: پرورشگاه صنعتی در سال 1295 هجری شمسی بنیان گذاشته شد، در سال 1318 به عنوان اولین مجموعه به طور رسمی ثبت شد که  اکنون 106 سال از تاسیس این مجموعه می گذرد و در دوران دفاع مقدس 24 شهید و آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
گفتنی است در این آئین فرزندان پرورشگاه صنعتی سرودی را اجرا کردند و پیشکسوتان اقتصاد استان به مرور خاطرات خود با مرحوم آگاه پرداختند.


 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5651