printlogo


تورم بهداشت و درمان در قله 10 ساله؛
شوک تورمی به بیماران در آخر پائیز
شوک تورمی به بیماران در آخر پائیز
کد خبر: 6025
بر اساس تورم پایان پاییز 1401 منتشر شده از سوی مرکز آمار، بهداشت و درمان تورم 8.8 درصدی داشته که از ابتدای سال 90 تاکنون بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد این اتفاق در ادامه رشد هزینه تولید دارو رخ داده است...
تورم ماهانه بهداشت و درمان با 8.8 درصد بیشتر رشد را در مقایسه با دیگر گروه ها داشته و در ادامه حمل و نقل با 4.9 درصد و مسکن با 2.8 درصد رکوردهای بعدی تورم در این ماه بوده اند. در همین راستا بررسی روند تورم ماهانه بهداشت و درمان نشان از یک رکورد بی سابقه در این متغیر داشته است.
رکوردزنی تورم بهداشت و درمان در آذر 1401
بررسی روند تورم «بهداشت و درمان» در این مدت نشان می دهد جهش ماهانه قیمت ها در این شاخه برابر با 8.8 درصد بوده است. مرکز آمار به طور کلی از ابتدای سال 90 تاکنون داده های آماری مربوط به تورم در بخش های مختلف را منتشر کرده و از این طریق می توان مسیر رشد قیمت را در هر ماه رصد کرد.
بر همین اساس مشاهده می شود تورم ماهانه در بهداشت و درمان امسال، از ابتدای سال 90 تاکنون سابقه نداشته است. پیش از این رکورد بالاترین تورم ماهانه این بخش در تیر 92 ثبت شده بود.
به غیر از این ماه، کانال 8 درصدی تورم بهداشت و درمان به طور کلی سابقه نداشته است. برخی از تحلیل گران رشد قیمت بالا در بخش هزینه تولید دارو را عامل مهمی دانسته که منجر به این شده تا داروسازان به منظور تأمین حاشیه امن سود برای خود بر نرخ دلار بیفزایند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6025