printlogo


با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی؛
ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت از سر گرفته شد
ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت از سر گرفته شد
کد خبر: 6111
فاز نخست موزه منطقه‌ای جیرفت که از سال ۱۳۸۶ عملیات اجرایی احداث آن آغاز شده، بدون وقفه اجرا خواهد شد...
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمان در بازدید از اجرای عملیات اجرایی طرح موزه منطقه‌ای جیرفت افزود: نحوه اجرای این پروژه با مشکل مواجه بود لذا تمام نقشه ها بازنگری شد و از شورای فنی تهران مصوبه دریافت کرد.
فریدون فعالی با بیان اینکه کل پروژه ۱۲ هزار مترمربع زیربنا دارد اظهار داشت: اکنون این طرح تبدیل به ۲ فاز شده که فاز نخست با چهار هزار مترمربع زیربنا شامل مخازن و گالری های موزه است که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه این موزه منطقه ای باید جنوب کشور را پوشش دهد اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به کرمان ۶۰ میلیارد تومان برای اجرا و اتمام این طرح در نظر گرفته شده که بلافاصله بعد از ابلاغ اختصاص پیدا می کند.
فعالی با اشاره به اینکه کار احداث موزه منطقه ای جیرفت اکنون با صرف اعتبارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شده است گفت: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی می تواند اعتبار مستقیم مرتبط با سفر رییس جمهور را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ساخت موزه اخذ کند.
وی با بیان اینکه بخشی از بزرگی ایران در منطقه جنوب کرمان دیده می شود ادامه داد: حق مردم جیرفت و منطقه جنوب است که یک موزه داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اضافه کرد: ۲ میلیارد تومان برای ساماندهی مجموعه تاریخی گردشگری کنار صندل و اعتباراتی هم برای مسقف کردن این محوطه در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: جیرفت به واسطه ظرفیت و اعتبار تاریخی و جغرافیایی خود می تواند از لحاظ گردشگری تاریخی و کشاورزی به شرایط خوبی برسد.
وجود یک خودرو برای حفاظت از مناطق تاریخی تحت پوشش اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جیرفت و نیاز پایگاه ها به رسیدگی و تجهیز از جمله مشکلاتی بود که در این نشست مطرح شد و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان در بازدید از مرکز آموزش صنایع دستی جیرفت قول داد یک میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمان را به ایجاد خانه خلاق صنایع دستی در این مرکز اختصاص دهد و فرماندار شهرستان جیرفت نیز به منظور راه اندازی و تجهیز بازارچه صنایع دستی در این مرکز قول مساعد داد.
فرماندار شهرستان جیرفت در جریان این بازدیدها با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم گفت: شهید سلیمانی نگاه ویژه‌ای به جنوب استان کرمان بخصوص جیرفت داشت.
احمد بلندنظر بر ضرورت راه اندازی هر چه سریع تر موزه جیرفت تاکید کرد و افزود: در شهرهایی که حتی به اندازه این منطقه قدمت تاریخی ندارند شاهد وجود موزه هستیم و اشیا تاریخی جیرفت در کل کشور یا خارج از کشور در حال نگهداری است.
وی یادآور شد: ایجاد وقفه‌ در ساخت موزه جیرفت برای مردم این منطقه نگرانی ایجاد کرده بود اما آغاز مجدد این پروژه را به فال نیک می گیریم.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه در کمیته برنامه‌ریزی امسال بخش گردشگری و میراث فرهنگی گنجانده می شود ادامه داد: موزه شهر جیرفت را نیز در این کمیته به طور ویژه خواهیم دید.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6111