printlogo


آغاز تفویض اختیار وزارت جهاد کشاورزی به استان ها؛
جنوب کرمان به منطقه ویژه کشاورزی تبدیل می شود
جنوب کرمان به منطقه ویژه کشاورزی تبدیل می شود
کد خبر: 6224
وزیر جهاد کشاورزی در چهارمین جشنواره ملی مرکبات جیرفت با اشاره به ظرفیت‌های کرمان در عرصه‌های باغی و کشاورزی و تفویض اختیار این وزارتخانه به ادارات استانی تاکید کرد: با رفع مشکلات صادرات مرکبات به چین و هند فرصت مناسبی ایجاد شده است...
سید جواد ساداتی نژاد اظهارکرد: تلاش می کنیم جنوب استان کرمان به منطقه ویژه کشاورزی تبدیل شود و انقلابی در منطقه رخ دهد.
وی افزود:  اختیارات بخش کشاورزی این استان بویژه منطقه جنوب کرمان را به استاندار تفویض می‌کنیم تا سازمان جهاد کشاورزی و استاندار بدون ارجاع به تهران در بخش های مختلف تصمیم گیری لازم را انجام دهند.
رفع مشکلات صادرات به چین و هند
وی در ادامه همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۷۷ هزار تن صادرات پرتقال داشتیم که امسال به ۱۷۶ هزارتن افزایش یافته است ادامه داد: توانستیم به‌سختی پروتکل‌های چین را اجرا کنیم و مشکلات بازار هند را نیز رفع کردیم، بنابراین فرصت مناسبی برای صادرات بیشتر ایجاد شده است.
حل مشکل سند تا پایان دولت
وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به مشکلات سنددار شدن زمین های کشاورزی گفت: با همکاری کشاورزان تا پایان دولت تمامی زمین های کشاورزی را دارای سند می کنیم و این کار بزرگ برای دولت اهمیت بالایی دارد
ساداتی نژاد افزود: قبل از دولت چهار درصد زمین های کشاورزی دارای سند بود که در دولت کنونی و تا الان به ۱۵ درصد رسیده است.
وی افزود: کشاورز هویت و سند ندارد باید برای یک تسهیلات کسی را برای ضمانت و وثیقه ببرد.
کار مهم الگوی کشت
ساداتی نژاد با اشاره به امر مهم دیگری که دولت پیگیری کرده است ادامه داد: برای یکبار باید الگوی کشت را اجرا کنیم، هرچند کار راحتی نیست و ۵۰ سال به دنبال اجرای الگوی کشت بوده‌اند.
وی با اشاره به وضعیت کشت و مشارکت کشاورزان در هر سال به طور مثال وضع کاشت پیاز و کاهش قیمت گفت: کشاورزان، مروجین و مسئولان دقت کنند سال آینده شیرینی امسال را کشاورزان از دست ندهند و کشت برنامه ریزی شده انجام گیرد و بیشتر نشود.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین خطاب به شرکت کشت و صنعت جیرفت گفت: کشت و صنعت باید خدمات لازم را به کشاورزان ارائه دهد و مسئولیت اجتماعی خود را بیشتر کند؛ باید محصول راهبردی کشت کند و برای سال آینده به کشت پیاز ورود نکند.
وی افزود: انتظار نداریم شرکت کشت و صنعت زمین اجاره دهد بلکه باید سرمایه گذاری کند و ارزش افزوده بسازد.
به گزارش ایرنا،ساداتی نژاد با اشاره به اهمیت تقویت اتحادیه ها و تفویض اختیار به مردم اظهار کرد: از این پس خرید محصول انجام نمی دهیم بلکه اتحادیه ها به تنظیم بازار می پردازند به این شیوه که وقتی قیمت پایین آمد خود خرید انجام و ما مابه التفاوت را پرداخت می کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت های جنوب کرمان مسحور کننده است گفت: جیرفت سفره رنگین غذای ایران، بهشت کوچک با تنوع محصول سالم در دنیا زبانزد است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6224