printlogo


رئیس انجمن ملی خرمای ایران:
۳۰ درصد خرمای تولید کشور صادر می‌شود
۳۰ درصد خرمای تولید کشور صادر می‌شود
کد خبر: 6318
محسن رشیدفرخی رئیس انجمن ملی خرماگفت: نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید سالانه خرما در کشور است که بسته به شرایط کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد آن صادر می‌شود...
رشیدفرخی اظهار کرد:  اگر بخواهیم با دیگر کشورهای صادرکننده خرما رقابت کنیم باید در زمینه بهداشتی و بسته‌بندی معیارهای بهتری داشته باشیم. در این سه سال در بخش بسته‌بندی خرما در کشور بسیار پیشرفت کرده‌ایم و از آن‌جا که نمایشگاه‌ها ویترین صادراتی کشور هستند، اگر بیشتر برگزار شوند انگیزه برای رعایت موارد صادراتی بیشتر می‌شود و امیدواریم در چند وقت آینده در افزایش کیفیت در کنار دیگر کشورها مانند تونس قرار بگیریم.
او اضافه کرد: در بازاریابی نیز بازار هدف ما تغییر کرده است و صادرکنندگان با شرایط جدید کشور خود را وفق داده‌اند. بازار هدف از کشورهای غربی به طرف کشورهای مستقل همسود (C.I.S)، هندوستان و کشورهای شرق آسیا تغییر مسیر داده است.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران با اشاره به این‌که اتاق‌های بازرگانی پشتوانه ورود بازرگانان به بازارهای جهانی هستند و تلاش بالایی در این زمینه کرده‌اند، گفت: نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید سالانه خرما در کشور است که بسته به شرایط کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد آن صادر می‌شود و همین یک‌سوم تولید برای صادرت میزان مناسبی است تا دوسوم میزان تولید نیز نیاز داخلی به خرما را برآورده کند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6318